۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۶۶۹۱۸

ترجمه و نشر مجموعه کتاب‌های «مباحث فلسفی روز» در روسیه

4 جلد از مجموعه کتاب‌های «مباحث فلسفی روز» با همکاری «بنیاد مطالعات اسلامی روسیه» و دانشگاه دوستی ملل از سوی انتشارات صدرا منتشر شد.
مجموعه «مباحث فلسفی روز»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات صدرا، مجموعه «مباحث فلسفی روز» که با همکاری «بنیاد مطالعات اسلامی روسیه» و «دانشگاه دوستی ملل» از سوی انتشارات صدرا به چاپ رسیده، تا کنون شامل 4 کتاب «اسلام هراسی»، «تاریخ فرهنگی ایران معاصر»، «تمدن اسلامی-تاریخ و مدرنیته» و «روند تفکر در ایران» است که اخیرا به چاپ رسیده است.

ویراستاری علمی این کتاب‌ها توسط دکتر میثم الجنابی، رئیس بخش علمی مرکز مطالعات عربی دانشگاه دوستی ملل انجام شده است.

در کتاب «اسلام هراسی» که مجموعه‌ای از مقالات علمی نویسندگان را دربر دارد، به بررسی ریشه‌های اسلام‌هراسی و دلایل آن از نقطه نظرات گوناگون می‌پردازد.

کتاب دیگر از این مجموعه با نام «تمدن اسلامی- تاریخ و مدرنیته» نیز مجموعه مقالاتی است درباره بررسی تمدن اسلامی از نظر هویت تاریخی، فرهنگی و ملی.

همچنین «تاریخ فرهنگی ایران معاصر» نوشته نعمت‌اله فاضلی واقعیت‌ها و فرهنگ معاصر ایران را مورد تحلیل قرار داده و تصویر کلی مشخصی را در زمینه زندگی فرهنگی در ایران معاصر به خواننده منتقل می‌کند.

کتاب چهارم، با عنوان «روند تفکر در ایران» مجموعه مقالاتی برای انعکاس ایده کلی از جریانات روشنفکری در تاریخ معاصر ایران است.

برپایه این گزارش، قرار است به زودی کتاب‌های دیگری نیز این مجموعه را کامل‌تر کرده و منبعی برای مخاطبین علاقه‌مند به موضوعات فلسفی روز باشد تا بتوانند پاسخ سوالات خود را در این کتاب‌ها جستجو کنند./998/د102/ق

ارسال نظرات