۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۳۴۸

هشتگ اعتراضی «شیخ زکزاکی را آزاد کنید» در فضای مجازی

شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی همزمان با سالروز حمله غیرقانونی ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور، هشتگ اعتراضی 'شیخ زکزاکی را آزاد کنید' در شبکه 'توییتر' را فعال کردند.
شیخ زکزاکی را آزاد کنید


به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس اعلام فعالان سیاسی و اجتماعی علاقه مند به رهبر شیعیان نیجریه، این حرکت اعتراضی با هدف حمایت قاطع خود از 'شیخ ابراهیم زکزاکی' و شیعیان مظلوم این کشور صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، راه اندازی و بروزرسانی این هشتگ اعتراضی در شبکه اجتماعی توییتر مورد توجه کاربران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته و توئیت های بسیاری در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه منتشر شده است.

دادگاه نیجریه اخیرا حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور را صادر کرده است. بر اساس این حکم حداکثر تا 40 روز دیگر شیخ زکزاکی باید تحویل مقامات پلیس نیجریه داده شود و آنها نیز ظرف 24 ساعت وی و همسرش را آزاد خواهند کرد.

در روز 22 آذر 1394 (13 دسامبر 2015) ارتش نیجریه در تجاوزی آشکار و غیرقانونی با حمله به منزل رهبر شیعیان در شهر 'زاریا'، صدها نفر از جمله سه پسر شیخ زکزاکی را به قتل رساندند.

شیخ ابراهیم زکزاکی نیز زخمی و از سوی ارتش نیجریه دستگیر و زندانی شده است.

به نوشته ایرنا، در جریان این حمله، چندین عضو ارشد جنبش اسلامی نیجریه از جمله 'شیخ محمد توری'، دکتر 'مصطفی سعید' (به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی) 'ابراهیم عثمان' و 'جمی گلیما' از دیگر اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه کشته شدند.

این درحالی است که شیعیان این کشور همواره مورد ظلم و سرکوب ارتش و نیروهای امنیتی این کشور قرار داشته اند.

به گفته تحلیلگران سیاسی، رفتار دولت نیجریه با شیعیان در چارچوب سیاست های رژیم صهیونیستی صورت پذیرفته که با کارشکنی های رژیم سعودی نیز همراه بوده است./982/ب102/د

ارسال نظرات