۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۶۷۸۷۲

مخالفت لبنان با بیانیه ضد سوری ارتجاع عرب

هیئت لبنانی، به طرح پیشنهادی قطر در اتحادیه عرب با موضوع محکوم‌کردن عملیات ارتش سوریه و متحدانش در حلب، رأی منفی داد.
حلب


به گزارش خبرگزاری رسا، نهاد موسوم به «اتحادیه عرب»، روز پنجشنبه در نشستی که به پیشنهاد قطر و در قاهره برگزار شد، عملیات ارتش سوریه در حلب را محکوم کرد و جامعه جهانی را به واردکردن فشار بر دولت سوریه برای ایجاد مسیرهای امن به منظور کمک به غیرنظامیان در این شهر فراخواند.

هیئت لبنانی در اجرای سیاست عدم دخالت در امور دیگر کشورها و دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌ها، به این بیانیه رأی منفی داد.

در این نشست همچنین با درخواست کویت مبنی بر برگزاری نشست وزرای خارجه عرب در روز دوشنبه آینده در قاهره با هدف بررسی تحولات سوریه موافقت شد. چند کشور از جمله عربستان، قطر و اردن از پیشنهاد کویت حمایت کرده‌اند.

همزمان با پیروزی‌های ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌ها در شرق حلب، تکاپوی کشورهای حامی تروریسم در جهان عرب به اوج رسیده و این کشورها آخرین تلاش‌ها را برای حفظ جان تروریست‌های تکفیری و ادامه بحران سوریه به انجام می‌رسانند.

تروریست‌ها هنگام خروج از حلب همه چیز را سوزاندند

خبر دیگری از حلب حاکیست، با وجود اعلام موافقت دولت سوریه با خروج تروریست‌ها وخانواده‌های آنان از شرق حلب و تضمین امنیت آن‌ها، گزارش‌ها حاکیست که این افراد تمامی مراکز، وسائل و انبارهای اسلحه خود را به آتش کشیده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، ستون‌های دود بر فراز مناطق تحت کنترل افراد مسلح در شرق حلب به هوا برخاسته است، زیرا افراد مسلح پیش از خروج از شرق حلب تمامی مراکز تحت کنترل، انبارهای اسلحه و مهمات خود را در آتش سوزاندند.

مخالفت لبنان با بیانیه ضد سوری ارتجاع عرب

برخی مخالفان سوری که در حلب به سر می‌برند خودروها و وسایل در اختیار خود را پیش از خروج آتش زده‌اند.

به نوشته ایکنا، در ۲۴ ساعت گذشته با همراهی دولت سوریه ۶ هزار و۴۶۲ نفر از جمله ۳ هزار فرد مسلح و ۳۰۱ زخمی از طریق ۹ کاروان اتوبوس و آمبولانس از شرق حلب خارج شده و از طریق گذرگاه‌های امن به ادلب منتقل خواهند شد.

عملیات خارج کردن افراد مسلح و خانواده‌های آنها از شرق حلب با نظارت افسران روسی و افراد کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز (جمعه) نیز ادامه دارد./982/ب101/د

ارسال نظرات