۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۶۷۹۰۸

ابراز تأسف عالم لبنانی از دروغ‎پراکنی برخی علما در قبال آزادی حلب

رییس اتحادیه علمای مقاومت از دروغ‎پراکنی و ناله و اندوه برخی علما و سیاستمداران در قبال آزادی حلب به شدت انتقاد کرد.
ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس شهر صیدای لبنان، رخدادهای کنونی درباره حلب سوریه را فاجعه ای واقعی خواند و گفت: متأسفانه بسیاری از نخبگان سیاسی و دینی و فرهنگی واقعیت کنونی متوازن را رد کرده و بر مواضع قبلی خود مبتنی بر تحلیل های سیاسی اشتباه پافشاری می کنند.

وی اعتقادات این افراد را بر پایه توهم دانست و تصریح کرد: حلب آزاد شد و به دامان وطن بازگشت تا شاهد فروپاشی تروریست های قاتل و ناکامی توطئه های بزرگ به ویژه تجزیه سوریه باشیم.

این عالم اهل تسنن افزود: پروژه سرسپردگی به صهیونیست ها نیز سرنگون و شعارهایی که لباس اسلام به آن پوشش داده شده بود، رسوا شد. با این وضع چگونه می توان همچنان نسبت به این اقعیت زاویه داشت؟

شیخ ماهر حمود خاطرنشان ساخت: رسانه های مزدور به ارائه چهره دروغین و غیرواقعی از سوریه پرداخته و برخی افراد نیز بر اساس این مسائل، از کشتار مردم در حلب سخن می گویند. 

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با اشاره به اینکه پروژه دشمنان با وجود کشتار و تخریب های فراوان سرنگون شد، ادامه داد: آیا اگر داعش یا جبهه النصره یا سایر گروه های تروریستی بر سوریه مسلط می شدند، اوضاع بر وفق مراد این افراد و جریان ها بود و دیگر اعتراضی نمی کردند؟

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: فاجعه در حلب تنها به ویرانی و کشتار مردم و تلاش برای تحقق توطئه بزرگ منحصر نمی شود، بلکه ذهنیت بسیاری از افراد به شمار می آید که خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر تبلیغات رسانه دشمن قرار گرفته و شادی امت برای آزادی حلب را مخدوش کردند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات