۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۷۹۳۵

انتقاد شدید روحانی اهل تسنن لبنان از مواضع دارالافتا درباره حلب

امام جمعه اهل تسنن صیدای لبنان دستور العمل دارالافتا به ائمه جمعه و جماعت درباره ترحم نسبت به تروریست‎ها را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
صهیب حبلی

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) شهر صیدای این کشور از دستورالعمل دارالافتا به خطیبان جمعه و ائمه مساجد مبنی بر دعا برای تروریست ها در حلب به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: همه ما در کنار مردم مقاوم حلب که در برابر تروریست ها ایستاده اند، هستیم اما باید مشخص شود از نظر مفتی لبنان، محاصره شدگان چه کسانی هستند؟ آیا وی آزادی حلب از لوث تروریست ها و داعشی ها را محاصره مردم حلب می داند؟

این روحانی اهل تسنن افزود: آیا اهالی کفریا و فوعه و سایر مناطق سوریه که هر روز از سوی تروریست های سراسر جهان در معرض قتل و ذبح قرار می گیرند، مسلمان نیستند و نیاز به دعا و ترحم به شهدایشان ندارند؟

دعا برای نجات دارالافتا از وابستگی سیاسی

شیخ صهیب حبلی تصریح کرد: چرا مفتی لبنان تنها برای مردم حلب که به فضل ارتش سوریه و مقاومت و همپیمانان آن از تروریسم نجات یافته اند، دعا می کند؟

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان ادامه داد: به نظر می رسد که ما باید برای آزادی دارالافتا از فشارهای سیاسی دست به دعا برداریم زیرا این سازمان کاملا به یک جریان سیاسی اهل تسنن وابسته است. 

رییس جمعیت الفت، پیروزی در حلب را همردیف پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاریخ مطمئنا پس از پیروزی حلب تغییر خواهد کرد همانگونه که چهره منطقه پس از جنگ 33 روزه تغییر کرد و پروژه مدیترانه جدید ناکام ماند.

انگلیس عامل آوارگی ملت فلسطین  است

وی افزود: دستاورد مقاومت در کنار ارتش سوریه و ایران به وضوح در آزادی حلب نمایان است و پس از آن مشاهده کردیم که مواضع دولت های حامی تروریسم در سوریه تغییر یافت. این اولین پیامد پیروزی بزرگی است که به فضل خون شهدا و جانفشانی ارتش عربی سوریه و شهدای مقاومت بدست آمد.

شیخ حبلی درباره اهداف سفر هیأت انگلیسی به صیدا گفت: به نظر می رسد این هیأت به مساله اردوگاه های فلسطینی موجود در صیدا توجه دارد. این در حالی است مردم فلسطین به دلیل قرارداد ننگین بالفور که از انگلیس نشأت می گیرد، آواره و پناهنده می شوند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات