۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۰۶۷

تأسف روحانی پاکستانی از مذهبی جلوه دادن اختلافات در این کشور

یکی از روحانیان پاکستان، درگیری ها در این کشور را سیاسی خواند و نسبت به مذهبی جلوه دادن آنها ابراز تأسف کرد.
حجت الاسلام سید نیاز حسین نقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام سید نیاز حسین نقوی از روحانیان پاکستان بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با اشاره به تلاش برخی جریان ها برای مذهبی جلوه دادن درگیری  در این کشور، اظهار داشت: باید در پاکستان یک وحدت عملی ایجاد شود، زیرا درگیری‌هایی که در این کشور رخ می‌دهد کاملا سیاسی است.

وی ادامه داد: در  پاکستان  دو مرکز بزرگ اسلامی داریم که شیعه و سنی در آن حضوری فعال دارند، این دو مرکز کاملا نشانگر اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی در شورای همبستگی ملی و تنظیمات مدارس دینی است.

این روحانی پاکستانی تاکید کرد: این دو مرکز یعنی شورای همبستگی متشکل از 30 گروه مذهبی و اتحاد تنظیمات مدارس دینی متشکل از 15 هزار مدرسه دینی است، در واقع این دو مرکز مذهبی اسلامی در پاکستان بخش عظیمی از تصمیمات دینی کشور را رقم می‌زند.

نقوی یادآور شد: باید از آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی برای حضور فعال در کنفرانس‌هایی که در حوزه وحدت در پاکستان برگزار شده است تشکر کنیم، همچنین فعالیت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای وحدت و تقریب قابل تقدیر است.

وی افزود: شیعیان و اهل تسنن پاکستان در مراسم‌هایی چون تاسوعا و عاشورا در کنار هم به عزاداری می‌پردازند، بنابراین باید از مسلمانان پاکستانی حمایت بیشتری شود./816/ب202/د

ارسال نظرات