۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۶۸۲۷۱
عضو ارشد حزب الله:

آرزوی عربستان با آزادی حلب به خاک سپرده شد

معاون رییس اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد که آرزوی عربستان برای تجزیه سوریه با آزادی حلب دفن شد.
شیخ نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق معاون رییس اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه الصوانه جنوبی برگزار شد، گفت: با فداکاری و جانفشانی مقاومت و ارتش توانستیم به حمایت از کشور خود پرداخته، رییس جمهور انتخاب و مرحله تشکیل دولت را آغاز کنیم. لبنان هم اکنون در آستانه فرصتی واقعی جهت تأسیس دولت مشارکت و عدالت است تا از بحران سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خارج شود.

وی افزود: تنها چند مشکل کوچک پیش روی تشکیل دولت جدید است و تا روزهای آینده شاهد اعلام کابینه خواهیم بود. در حالی که برگزاری انتخابات پارلمانی بر اساس قانون جدید از وظایف دولت است، برخی گروه های سیاسی در راستای تصویب این قانون سنگ اندازی می کنند تا انتخابات بر اساس قانون کنونی برگزار شود.

عضو ارشد حزب الله درباره نقش این حزب در تشکیل دولت جدید تصریح کرد: حزب الله نقش مهمی در پایان بحران سیاسی و همچنین تسهیل تشکیل دولت داشت و هم اکنون که تشکیل دولت به مراحل پایانی رسیده است، می توان گفت که حزب الله بیش از سایر گروه ها فداکاری از خود نشان داد تا دولت جدید به نتیجه برسد.

حجت الاسلام قاووق با اشاره به پیروزی ارتش سوریه و مقاومت بر تروریسم در این کشور اظهار داشت: دستاورد ارتش سوریه و همپیمانان آن در این کشور توانست پروژه تجزیه سوریه را ناکام ساخته و همچنین طرح تغییر هویت سوریه و دور کردن آن را از محور مقاومت به بن بست برساند.

این روحانی لبنانی آزادی حلب را عامل تغییر معادله در منطقه و جهان عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی در حلب، جنگ علیه هویت و وحدت سوریه را پایان داد و آرزوهای عربستان برای تجزیه این کشور را به خاک سپرد. 

وی ادامه داد: لبنان بیش از دیگران از پیروزی سوریه در حلب سود می برد چرا که ثبات لبنان به صورت مستقیم با نتایج جنگ علیه تروریسم تکفیری در موصل و حلب در ارتباط است. شکست تروریست ها در این شهرها به معنای امنیت و ثبات بیشتر لبنان خواهد بود./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات