۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۶۸۵۷۵

انتشار نخستین کتاب آموزش قرآن به زبان پرتغالی در برزیل

کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم به زبان پرتغالی در چاپخانه‌ای در شهر «سائوپائولو» برزیل در حال انتشار است و به‌زودی در اختیار مسلمانان این کشور قرار می‌گیرد.
کتاب آموزش قرآن در برزیل

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال انتشار اطلاعیه‌ای درباره کمک‌های مردمی برای انتشار نخستین کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم به زبان پرتغالی حدود ۱۰ میلیون تومان(۹ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان) از سوی مردم نیکوکار ایران جمع‌آوری شد.

این نخستین کتابی است که به زبان پرتغالی به آموزش قرآن می‌پردازد و چنین برگ زرینی به دست ملت فهیم ایران رقم خورده است.

برزیل تنها کشور کاتولیک است که اسلام‌هراسی در آن جایی ندارد و تعداد مساجد دومین شهر بزرگ آن سائوپائولو به ۱۷ باب می‌رسد.

حدود ۲۰۰ میلیون نفر در برزیل زندگی می‌کنند که یک میلیون نفر از آن‌ها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

گرایش به اسلام در مدت اخیر در این کشور افزایش یافته است، به‌طوری‌که ۳۰ تا ۵۰ درصد از کل مسلمانان برزیلی‌تبار هستند و دین خود را به اسلام تغییر داده‌اند.

به نوشته ایکنا، کتاب «آموزش مبانی قرائت قرآن» با عنوان پرتغالی «Recitação do alcorão» به قلم فرهاد فلاح به نگارش درآمده و سمیر الحائک آن را به زبان پرتغالی ترجمه کرده است. این اثر برای مسلمانان برزیلی به چاپ رسیده و در این کشور توزیع خواهد شد.

با توجه به اینکه نسخه چاپی این کتاب منتشر نشده بود، نسخه الکترونیک آن به زبان پرتغالی بر روی سایت آمازون به قیمت ۳,۱۳ یورو به فروش می‌رسید./980/ب102/د

ارسال نظرات