۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۶۹۸۵۱

شیعیان نیجریه خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شدند

شمار بسیار زیادی از شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر لزوم اجرای حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی، خواستار توجه دولت و نهادهای قضایی نیجریه به قوانین بین المللی حقوق بشر شدند.
شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه


به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه خانواده خود، کمتر از 30 روز دیگر تحویل مقامات پلیس داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ضرورت اجرای این حکم قضایی در حالی است که نهادهای امنیتی نیجریه همچنان به مانع تراشی های خود علیه شیعیان ادامه داده و از اجرای این حکم رسمی، ممانعت به عمل می آورند.

نهادهای امنیتی نیجریه اخیرا ضمن بی توجهی به حکم قضایی دادگاه نیجریه مبنی بر آزادی سریع رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، مانع از رسیدگی درمانی پزشکان برای بهبود حال شیخ زکزاکی شده اند.

بر اساس گزارش های منتشره، شیعیان نیجریه بارها ضمن رد اتهامات بی اساس علیه شیعیان این کشور و شیخ ابراهیم زکزاکی، بر توقف هرگونه خشونت علیه هر گروه مذهبی تاکید کرده و خواستار توجه مجامع جهانی به اقدامات ضد حقوق بشری نهادهای امنیتی نیجریه شدند.

دادگاه نیجریه اخیرا حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی را صادر کرده است؛ بر اساس این حکم حداکثر تا 30 روز دیگر شیخ زکزاکی باید تحویل مقامات پلیس نیجریه داده شود و آنها نیز ظرف 24 ساعت وی و همسرش را آزاد کنند.

اعلام خبر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی موجب شده تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی خود در برابر نهادهای قضایی، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در نیجریه تاکید کنند.

در همین خصوص، شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی همزمان با سالروز حمله غیرقانونی ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور، هشتگ اعتراضی 'شیخ زکزاکی را آزاد کنید' در شبکه 'توییتر' را فعال کردند.

به نوشته ایرنا، بر اساس اعلام فعالان سیاسی و اجتماعی علاقه مند به رهبر شیعیان نیجریه، این حرکت اعتراضی با هدف حمایت قاطع خود از 'شیخ ابراهیم زکزاکی' و شیعیان مظلوم این کشور صورت پذیرفته است.

بر اساس این گزارش، راه اندازی و بروزرسانی این هشتگ اعتراضی در شبکه اجتماعی توییتر مورد توجه کاربران از نقاط مختلف جهان قرار گرفته و توئیت های بسیاری در حمایت از رهبر شیعیان نیجریه منتشر شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات