۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۷۰۴۱۰
وزیر خارجه ترکیه:

«بشار اسد» در دوره انتقال قدرت جایی ندارد

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه به 2 توافق درباره آتش‌بس و راهکار سیاسی بحران سوریه رسیده‌اند، احتمال حضور «بشار اسد» رییس جمهور این کشور در دوره انتقالی قدرت را رد کرد.
چاووش اوغلو


به گزارش خبرگزاری رسا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد انتقال سیاسی قدرت در سوریه با وجود «بشار اسد» رییس جمهور این کشور ممکن نیست زیرا گروه‌های معارض و شورشی چنین چیزی را نمی پذیرند.

چاووش‌اوغلو در بیانیه‌ای با تایید حصول توافق درباره برقراری آتش‌بس فراگیر در سوریه، افزود: 2 تفاهمنامه دراین‌باره آماده شده است؛ یکی درخصوص آتش‌بس و دیگری درباره راهکار سیاسی و انتقال قدرت است.

وی با بیان اینکه قصد انتقال آتش‌بس در «حلب» به تمامی کشور سوریه را دارد، تاکید کرد ترکیه موضعش درباره سوریه را تغییر نداده و هنوز هم معتقد است راهکار سیاسی، بهترین چاره برای پایان دادن به بحران است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین افزود که حزب کُردی دموکراتیک سوریه و یگان مدافع خلق برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» پایتخت قزاقستان دعوت نخواهد شد.

به نوشته فارس، دولت ترکیه در حالی از حصول توافق با روسیه بر سر آتش‌بس فراگیر در سوریه خبر می‌دهند که پیشتر ریاست‌جمهوری روسیه طی بیانیه‌ای تصریح کرد اطلاعات کافی در خصوص آنچه آنکارا توافق با مسکو بر سر آتش‌بس در سوریه خوانده، ندارد./982/ب102/د

ارسال نظرات