۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۱۵۷۴
مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر مطرح کرد؛

ضرورت برپایی نمایشگاه‌های کتاب حوزوی در کشور

شایانفر بر ضرورت برپایی نمایشگاه‌های کتاب حوزوی در کشور پرداخت و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب حوزوی، حمایت از نشر و آثار مکتوب، ترویج کتاب و کتابخوانی، تسهیل در تهیه محصولات پژوهشی به وسیله اساتید، طلاب و کتابخانه‌های حوزه هاي علميه در سراسر كشور است.
 احمد شایانفر، مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر

به گرارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز نشر هاجر، احمد شایانفر، مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر گفت: یکی از اهداف مرکز نشر هاجر تهیه کتابهای غیر درسی طلاب می باشد، که علاوه بر تجهیز کتابخانه‌ها که هر سال انجام می‌شود، نمایشگاههای مختلفی در مراکز آموزشی حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

شایانفر با بیان اینکه امسال هم سومین نمایشگاه تخصصی حوزه های علمیه خواهران در حال برگزاری است، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها حمایت از نشر و آثار مکتوب؛ توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف به ‌منظور رشد و ارتقای سطح معرفت و دانش؛اطلاع رسانی و معرفی تازه‌های نشر؛تسهیل در تهیه محصولات علمی، پژوهشی و فرهنگی به وسیله اساتید، طلاب و کتابخانه های حوزه هاي علميه در سراسر كشور؛مساعدت به ساماندهی و تجهیز کتابخانه‌های حوزهای علمیه خواهران و صرفه‌جويي در هزينه خريد است.

شایانفر ادامه داد: ضروریت‌هایی که باعث برگزاری نمایشگاه شد، با توجه به بالا بودن بهای کاغذ و هزینه‌های چاپ و نشر و در نتیجه افزایش قیمت کتاب، خرید منابع مرجع، کتاب­های دوره­ای و تخصصی حوزوی مشکل شده است؛ به همین سبب، این خدمت به طلاب فرهیخته بسیار مثمر ثمر می باشد.

شایانفر افزود: این نمایشگاه ها از 4 آذر ماه در شیراز فعالیت خود را شروع کرد تعداد نمایشگاه هایی که تا به حال برگزار شده است 22 نمایشگاه در سراسر کشور بوده است که تعداد 12 نمایشگاه به کار خود خاتمه داده است نمایشگاههایی که تا به حال برگزار شده است با استقبال خوب طلاب، اساتید، پژوهشگران و عموم مردم مواجه شده است و فرصت خوبی شد تا کتابهای مورد نیاز خود را تهییه کنند.بن هایی که برای طلاب فراهم شده بود قدرت خرید طلاب را برای تهیه کتاب بالا برد و هر طلبه توانست با تخفیف 70 الی60 درصد کتاب های مورد نیا زخود را تهیه کند.

با توجه به ایام برگزاری امتحانات نیمسال اول و در خواست مکرر مدارس برگزاری این نمایشگاه ها به اوایل بهمن و همزمان با شروع نیمسال دوم موکول شده است./998/102/ب2

ارسال نظرات