۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۷۱۶۸۸

تجمع مردم هرات در اعتراض به بمب گذاری در مساجد شیعیان

صدها تن از مردم هرات در اعتراض به بمب گذاری ها و حمله های تروریستی به مساجد شیعیان این شهر روز سه شنبه در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند و خواستار تامین امنیت مساجد شدند.
هرات

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها نفر از مردم هرات در اعتراض به حملات تروریستی به مساجد شیعیان این شهر در مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار تامین امنیت مساجد شدند.

در میان تجمع کنندگان شماری از اعضای شورای شهر، عالمان دینی و فعالان مدنی حضور داشتند و خواستار شناسایی و دستگیری عاملان حمله به مساجد شیعیان شهر هرات شدند.

شامگاه یکشنبه گذشته دومین انفجار در مسجد امام علی (ع) هرات در غرب افغانستان 6 زخمی بر جای گذاشت و حدود یک ماه قبل نیز مسجد رضائیه هدف بمب گذاری قرار گرفت که امام جماعت و 3 تن از نمازگزاران آن زخمی شدند.

علمای شیعه و سنی هرات، با محکوم کردن این انفجارها گفتند که این اقدامات برای ایجاد درگیری های مذهبی در افغانستان راه اندازی شده است.

«مهدی حدید» یک عضو شورای شهر هرات در تجمع امروز مردم در مقابل استانداری این استان گفت که مردم نسبت به ناامنی ها در مساجد نگران هستند و دولت باید تدابیر شدیدتری برای تامین امنیت شهروندان بیندیشید.

«جعفر توکلی» یکی از روحانیان برجسته هرات نیز با محکوم کردن حمله تروریستی به مساجد هرات، خواستار تدابیر بیشتر دولت برای تامین امنیت روحانیان و نمازگزاران شد.

وی تصریح کرد که دشمنان اسلام و افغانستان با این اقدام ها می خواهند مردم را از رفتن به مساجد بازدارند و اتحاد و یکپارچگی مردم را از بین ببرند، ولی آنان به اهداف خود نخواهند رسید و مردم با انسجام بیشتر در مساجد حضور خواهند یافت و اهداف آنان را ناکام خواهند گذاشت.

به نوشته ایرنا، استاندار هرات نیز در جمع تجمع کنندگان حضور یافت و ضمن محکوم کردن شدید این حملات گفت که دشمنان افغانستان همواره دست به چنین اقدامات وحشیانه ای زده اند، اما کاری از پیش نخواهند برد و در کمترین زمان ممکن از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و مجازات خواهند شد.

«نجیب امان» رییس عمومی مبارزه با تروریسم وزارت کشور از احتمال دست داشتن گروه تروریستی داعش در حمله به مساجد شیعیان هرات سخن گفته است./982/ب102/د

ارسال نظرات