۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۷۱۷۰۱

مجلس نمایندگان آمریکا درصدد محکوم کردن قطعنامه ضدصهیونیستی شورای امنیت است

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته جاری درباره قطعنامه‌ای با محتوای محکومیت قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی رای گیری می کند.
مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و رییس جمهوریخواه کمیته امور خارجی این مجلس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که قرار است روز پنجشنبه در این مجلس درباره قطعنامه‌ای علیه قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل رای گیری انجام شود.

در ادامه مخالفت‌های اعضای ارشد کنگره آمریکا با قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین، اعضای ارشد جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه هفته جاری را به عنوان روز رای گیری علیه این قطعنامه اعلام کردند.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و «اد رویس» رییس جمهوریخواه کمیته امور خارجی این مجلس از موضع دولت باراک اوباما در دادن رای ممتنع به قطعنامه محکومیت شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کردند.

به نوشته فارس، این دو عضو ارشد جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کردند که قرار است روز پنجشنبه درباره قطعنامه‌ای علیه قطعنامه اخیر مصوب شورای امنیت سازمان ملل در صحن این نهاد قانونگذاری آمریکا رای گیری به انجام برسد.

در بیانیه مشترک آنها خطاب به دولت اوباما آمده است: «وقتی صحبت از اسرائیل مطرح می‌شود، این دولت(اوباما) همه اعتبارش را از داده است. شیرین کاری دولت در سازمان ملل، به متحدمان اسرائیل آسیب می‌زند و حصول صلح در منطقه را  سختتر کرده است».

این دو قانونگذار آمریکایی افزودند: «پنجشنبه هفته جاری مجلس نمایندگان از مسوولیتش شانه خالی نخواهد کرد و به قطعنامه فراحزبی که بر سیاست تعهد بلندمدتمان در منطقه و حمایت از اسرائیل تاکید دارد، رای خواهد داد»./982/ب102/د

ارسال نظرات