۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۲۳۳۱
آیت الله قبلان:

تروریسم یک آفت جهانی است

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم مبارزه همگانی جهت ریشه کن شدن تروریسم تأکید کرد.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، گفت: تروریسمی که همه بی گناهان را هدف قرار می دهد، یک آفت جهانی بوده که برای نابودی به همت و تلاش همگانی و خشکاندن منابع و مدارس آن نیاز است.

وی از تروریسم به عنوان سرطانی یاد کرد که باید فورا ریشه کن شود و افزود: سازمان کنفرانس اسلامی، رهبران جهان عرب و اسلام، شورای امنیت و سازمان ملل را به تحرک فوری برای توقف سریال جنایت و تروریسم در عراق و سوریه و یمن و  ترکیه و سایر کشورهای تروریسم زده فرامی خوانیم.

این عالم لبنانی جنایت های تروریستی رخ داده در کشورهای مختلف را محکوم کرد و اظهار داشت: علمای مذاهب و طوایف مختلف باید خطر تروریسم را تبیین کرده و در سخنان خود بر محکومیت تروریسم و هرگونه اقدام جنایتکارانه علیه کرامت و آزادی و حقوق و  جان مردم تأکید کنند.

وی تصریح کرد: قتل مردم بی گناه یک اقدام حرام و غیرجایز در ابعاد مختلف است و اسلام همانند سایر ادیان تروریسم را محکوم می سازد.

آیت الله قبلان مواضع ارتش و ملت و مقاومت در ایستادگی مقابل تهدیدهای پیش رو علیه را ستود و ادامه داد: لبنانی ها باید به صورت گسترده از ارتش حمایت کرده و به تجهیز این سازمان بپردازند تا بتواند وظایف خود را ادا کند. 

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان از نشست اخیر شورای نخست وزیری ابراز امیدواری کرد و گفت: در این جلسه بارقه امید فعالیت دولت دیده شده و امیدواریم دولت بتواند از این فرصت طلایی برای استفاده از ثروت های موجود استفاده کند. 

وی بر لزوم تصویب قانون جدید انتخابات بر اساس نسبیت تأکید کرد و بیان داشت: این قانون می تواند نمایندگان واقعی مردم را به پارلمان راه داده و از قانون کنونی که عامل اصلی بحران لبنان است، نجات یابیم. هر چه حوزه های انتخابیه گسترده شود، رأی دهندگان می توانند نمایندگان خود را به دور از چارچوب منطقه ای و طایفه ای انتخاب کنند./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات