۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۷۲۴۰۶
فضل الله:

انتساب تروریسم به اسلام ظلم به این دین است

امام جمعه بیروت تصریح کرد که انتساب اقدامات تروریستی به اسلام، ظلم به دینی است که از این اقدامات و افکار تبرئه می جوید.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، گفت: سراسر جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی از تروریسم رنج برده و شاهد کشتار بی گناهان در کشورهای مختلف هستیم. انتساب این اقدامات به اسلام، ظلم به این دین به شمار می آید چرا که اسلام سرشار از رحمت و اخلاق است و هیچ توجیهی برای این جنایت ها وجود ندارد.

وی افزود: تکفیری ها با استفاده از آیات قرآن و احادیث به توجیه این جنایت ها می پردازند اما مشکل این است که آنان هیچ فهم صحیحی از اسلام ندارند و این آیات و احادیث را از حالت اصلی خود خارج می کنند. مسلمانان در طول تاریخ در کنار پیروان سایر مذاهب زندگی مسالمت آمیز داشته و شاهد این قتل و جنایت و ویرانی نبودیم.

امام جمعه بیروت با اشاره به اینکه تکفیری ها در گذشته در حاشیه قرار گرفته بودند، تصریح کرد: تکفیری ها در دوره کنونی به دلیل تناقض های سیاسی و قومیتی و دینی و مذهبی در جهان عرب و اسلام و درگیری میان دولت ها به قدرت رسیده و در حال جولان دادن هستند.

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم ایستادگی در برابر این پدیده تأکید کرد و ادامه داد: آشکار کردن اهداف و پیامدهای ویرانگر و تلاش برای خشک کردن خاستگاه تروریسم از راه های نابودی آن محسوب می شود. در لبنان نیز نیروهای امنیتی به مواجهه با تروریست ها پرداخته تا امنیت و ثبات را بر کشور حاکم کنند.

وی از عدم اقدام سریع جهت تصویب قانون انتخابات ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: امیدوارم این سنگ اندازی ها با هدف برگزاری انتخابات پارلمان بر اساس قانون کنونی نباشد و دولت در اسرع وقت قانون جدید را به تصویب برساند./980/ب902/د

ارسال نظرات