۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۴۷۵۳۶۸

هشدار اتحاديه جهانى علماى مسلمان به ترامپ

اتحاديه جهانى علماى مسلمان امروز نسبت به پيامدهاى انتقال سفارت آمريكا از تل‌آويو به شهر قدس که از سوی ترامپ پیشنهاد شده است، هشدار داد.
اتحاديه جهانى علماى مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحاديه جهانى علماى مسلمان طى بیانیه ای، نسبت به عواقب انتقال سفارت آمريكا از تل‌آويو به شهر قدس، شديدا هشدار داده است.  

در اين بيانيه آمده است: از امت اسلامى می‌خواهيم كه مسووليت خود در قبال مهمترين وظيفه حاضر را انجام داده و از سازمان‌هاى بين‌المللى نيز درخواست مى‌شود تا از حقوق شرعى و قانونی فلسطينی‌ها دفاع كنند.  

همچنین در بیانیه اشاره شده است: مشكل تفرقه و چنددستگى باعث شده تا بدخواهان از اين فرصت استفاده كرده و به تضعيف امت و دستيابی به اهداف مادی و فكری خود بپردازند.  

در همين راستا دونالد ترامپ، برخلاف تصميمات سازمان ملل متحد اعلام كرده كه قصد دارد سفارت آمريكا را به قدس شريف منتقل كند.  

به نوشته آناتولی، ترامپ در تبليغات انتخاباتى خود در ماه نوامبر چنين تصميمی را بيان كرد، اما اوباما در آخرين ماه رياست جمهورى خود با استفاده از اختياراتش و امضاى دستورى انتقال سفارتخانه مذكور به قدس را به مدت شش ماه به حالت تعليق درآورد.  

گفتنی است که از زمان تصميم كنگره آمريكا براى انتقال سفارت اين كشور از تل‌آويو به قدس در سال ۱۹۹۵ رؤساى جمهور ايالات متحده همواره دستوراتى مبنى بر تعويق تصميم مذكور به دليل «حمايت از منافع ملى» خود امضا و صادر كرده‌اند./982/ب103/د

ارسال نظرات