۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۷۵۵۶۲

آغاز بررسی انتقال سفارت آمریکا به قدس در کاخ سفید

کاخ سفید اعلام کرد که بررسی ها برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی که دونالد ترامپ رییس جمهور جدید این کشور در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده آنرا داده بود، آغاز شده است.
قدس شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، "کالی آن کونوی" یکی از مشاوران ارشد ترامپ خاطر نشان کرد که رییس جمهور جدید آمریکا عزم خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را جزم کرده است.

وی خاطر نشان کرد که انتقال سفارت آمریکا به قدس در راس اولویت های ترامپ قرار دارد.

این در حالی است که اتحادیه جهانی علمای مسلمان نسبت به عواقب و تبعات انتقال سفارت آمریکا به قدس هشدار داده و خواستار تحرک برای حمایت از حقوق فلسطینیان شده بود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رادیو عبری به نقل از برخی منابع که نام آنها را فاش نکرده بود، اعلام کرده بود که یک هیات آمریکایی اخیرا از محلی که برای احداث سفارت آمریکا در قدس اختصاص یافته است، بازدید کرده بود.

این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا قبل از ترک کاخ سفید نسبت به انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هشدار داده بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم خاطر نشان کرده است که یک بازرگان آمریکایی به نام "دانیل أربیس" که روابط نزدیک و تنگاتنگی با داماد ترامپ ـ گزینه اصلی انتخاب به عنوان فرستاده صلح آمریکا در منطقه خاورمیانه ـ دارد، با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و اعلام کرده بود که تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس جدی است./980/ب102/د

ارسال نظرات