۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۰۲۶

اتحادیه اروپا شهرک سازی های جدید رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

در حالی که اتحادیه اروپا و سازمان ملل شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را محکوم کرده اند، دولت آمریکا ضمن عدم واکنش به این مساله، تلویحا آن را تایید کرد.
شهرک سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، در شرایطی که تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید در کرانه باختری بار دیگر مورد انتقاد جامعه جهانی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفته است، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود با خودداری از اعلام موضع در این رابطه، تلویحا این اقدام غیرقانونی صهیونیست ها را مورد تایید قرار داد.

اسپایسر در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره موضع دولت دونالد ترامپ در خصوص ساخت بیش از دو هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری گفت: اسرائیل همچنان یکی از شرکای بزرگ ایالات متحده خواهد بود.

وی افزود: رییس جمهوری جدید خواستار توسعه روابط با اسرائیل با هدف حصول اطمینان از این مساله است که آنها احترام لازم را در خاورمیانه کسب می کنند. ما بزودی با نخست وزیر (بنیامین نتانیاهو) گفت وگو خواهیم کرد.

دولت جدید آمریکا در شرایطی از اعلام موضع در قبال شهرک سازی های جدید رژیم صهیونیستی خودداری می کند که دولت «باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا بارها این گونه اقدامات را به سبب اینکه تضعیف کننده راه حل مورد حمایت غرب برای تشکیل دو دولت مجزا در منطقه است، محکوم کرده بود.

دولت اوباما همچنین اخیرا از وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازیهای رژیم صهیونیستی خودداری کرده و این قطعنامه با 14 رأی موافق و یک رأی ممتنع تصویب شده بود؛ اقدامی که ترامپ آن را به شدت محکوم کرد و حتی به انتقاد از سازمان ملل پرداخت.

این تنها اقدام نامشروع رژیم صهیونیستی نیست که دولت جدید آمریکا اکنون در برابر آن سکوت اختیار کرده است. این رژیم چند روز پیش نیز مجوز ساخت 560 واحد مسکونی را در بیت المقدس تصویب کرد که این مساله اعتراض جامعه جهانی و رهبران فلسطینی را به همراه داشت.

اتحادیه اروپا در همین خصوص روز سه شنبه تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم برای ساخت دو هزار و 500 واحد مسکونی غیر قانونی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به نوشته ایرنا، در بیانیه دفتر خدمات خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص آمده است که ادامه این چنین اقدامات سران رژیم صهیونیستی «چشم انداز راه حل دو دولتی را به شدت تضعیف می کند»

این بیانیه می افزاید: تاسف برانگیز است که اسرائیل با وجود موانع و نگرانی های بین المللی که در همه سطوح سیاسی مطرح شده، همچنان به این سیاست ها ادامه می دهد.

ترکیه و اردن نیز از جمله کشورهایی هستند که تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرکها در کرانه باختری رود اردن را محکوم کردند./847/ب102/د

ارسال نظرات