۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۶۲۱۶
روحانی پاکستانی:

عربستان منبع اصلی فساد در جوامع اسلامی است

دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان از عربستان سعودی به عنوان منبع اصلی فساد در جوامع اسلامی یاد کرد.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری دبیر مجمع علمای شیعه درایالت پنجاب پاکستان، در سخنانی اعدام سه جوان انقلابی بحرینی را نقض آشکار حقوق بشر دانست و از جھان اسلام خواست که در برابر اقدامات ظالمانه دولت ھای منطقه واکنش نشان دھند.

وی گفت: اکثریت شھروندان بحرینی شیعه هستند و دولت آل خلیفه به دلیل تعصب فکری حقوق اکثریت شھروندان این کشور را نادیدہ گرفته است.

این روحانی پاکستانی تصریح کرد: کشورهای بزرگ جهان به ویژه آمریکا که ادعای مبارزہ با دیکتاتوری دارد چرا در برابر برخورد ظالمانه دولت آل خلیفه سکوت کرده است؟

حجت الاسلام سبزواری حقوق بشر و آزادی را یک حربه سیاسی دولت ھای غربی دانست و ابراز داشت: آمریکا به بھانه آزادی و حقوق بشر قصد مستعمرہ کردن کشورھا را دارد.

دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان با تاکید بر این که سیاست سازمان ملل در خصوص جھان اسلام منافقانه است، ادامه داد: سازمان ملل در محافظت از مردم میانمار، بحرین، یمن، سوریه، کشمیر و فلسطین ناکام ماندہ است.

وی بیان این که محاکمه غیر قانونی دبیرکل و اعضای جمعیت الوفاق بحرین ماھیت آل خلیفه را برای ھمه روشن ساخته است، تاکید کرد: حمایت عربستان به عنوان منبع اصلی فساد در سرزمین ھای اسلامی است از دولت بحرین، آل خلیفه را گستاخ تر کردہ است./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات