۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۷۶۴۰۳

اعلام آمادگی دارالافتای مصر برای حمایت علمی از مسلمانان چین

مفتی مصر تصریح کرد: دارالافتای مصر آماده هر گونه همکاری و حمایت علمی از مسلمانان چین است.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با جمعی از علما و ائمه مساجد چین آخرین تحولات دینی و مذهبی را مورد بررسی و گفت‎وگو قرار داد و خواستار استفاده علمای اسلام از دار الافتای مصر در زمینه‎های مبارزه با افکار تروریسم شد.

وی در این دیدار گفت: دارالافتا تلاش‎های بسیاری برای تربیت علمای فاضل و اندیشمند با قدرت و توانایی صدور فتوا، پاسخگویی به سوالات و شبهات روز و تبلیغ اسلام صحیح و معتدل انجام می‎دهد.

مفتی مصر بیان داشت: دارالافتای مصر در همین راستا سال گذشته همایشی را با موضوع «ارتقا سطح علمی و فتوایی ائمه جماعت مساجد در کشورهای خارجی» با هدف تسلیح علمی ائمه مساجد برای مقابله با افکار تروریستی برگزار کرد.

وی افزود: درالافتا آمادگی هر گونه حمایت علمی و شرعی از مسلمانان در چین را دارد و می‎تواند برنامه‎های برای تربیت ائمه مساجد در این کشور برگزار کند.

شوقی علام از ائمه مساجد خواست که با اخلاق نیک بیشتر با مردم تعامل داشته باشند و اظهار داشت که آنا باید نقش فعال و تاثیرگذاری برای معرفی اسلام صحیح و معتدل در جامعه ایفا کنند.

علمای چین نیز در پایان این دیدار از فعالیت‎های دارالافتای مصر برای تبلیغ اسلام معتدل تقدیر و هدیه‎ای را به این مرکز اهدا کردند./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات