۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۷۱۰۶
شیخ نعیم قاسم:

با همه پروژه‎های صهیونیستی می‎جنگیم

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که اولویت مقاومت اسلامی مبارزه با رژیم صهیونیستی است اما با هر نوع پروژه وابسته به این رژیم مقابله خواهند کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه الجیه برگزار شد، اولویت مقاومت اسلامی را مبارزه با رژیم صهیونیستی توصیف کرد و افزود که تکفیری ها شعبه و ابزار رژیم به شمار می آیند.

وی گفت: با هر جریان، دولت یا گروهی که بخواهد برای اجرای پروژه صهیونیستی با ما بجنگند، به عنوان جزئی از جنگ علیه رژیم صهیونیستی مبارزه خواهیم کرد. برخی اشکال می گیرند که چرا به عنوان یک جریان لبنانی در خارج از کشور مشغول به جنگ هستید، به آنان می گوییم آیا ما به جنگ با صهیونیست ها رفته ایم یا آنها به لبنان آمده و سرزمین ما را اشغال کردند؟

حزب الله دروازه لبنان را به روی تکفیری ها بست

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه حزب الله درصدد جلوگیری از اشغال مجدد کشور است، تصریح کرد: اگر اجازه سرنگونی سوریه به دست تکفیری ها را می دادیم هم اکنون بسیاری از شهرها و روستاهای لبنانی همجوار سوریه در اشغال تکفیری ها قرار داشت. 

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: آیا باید به انتظار رسیدن تکفیری ها به لبنان جهت برپایی امارت باشیم و سپس به جنگ آنان برویم؟ ما به سوریه رفتیم تا از لبنان و مقاومت و امت اسلامی و آینده فرزندانمان در برابر صهیونیست ها دفاع کنیم چرا که آنان با لباس تکفیری ها به جنگ ما آمده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ مقاومت در جنگ علیه تکفیری ها اظهار داشت: صحت تصمیم مقاومت بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر حضور مقاومت در سوریه و جنگ علیه تکفیری ها نبود هم اکنون لبنان در تنش و آشوب بزرگی قرار داست. ما با حضور در سوریه، دروازه ورود تکفیری ها به لبنان را بستیم و بر همین اساس بسیاری از معترضان به حضور ما در سوریه هم اکنون از این اقدام به نیکی یاد می کنند.

مخالفان حضور حزب الله در سوریه درصدد جلب رضایت آمریکا هستند

معاون دبیرکل حزب الله بر ادامه حضور در سوریه تأکید کرد و گفت: چرا مخالفان حضور مقاومت در سوریه از جانفشانی نیروهای مقاومت به ستوه آمده اند؟ آیا می خواهند مقدمات راحتی تکفیری ها را فراهم سازند یا در پی رضایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند؟ 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصویب قانون جدید انتخابات را خواستار شد و افزود: این قانون سبب راهیابی نمایندگان واقعی ملت به دولت و پارلمان شده و همه لبنان را در یک حوزه انتخابیه قرار می دهد به گونه ای که معیارهای گروهی و طایفه ای از بین می رود. 

هیچ عاقلی جنایت های عربستان در یمن را نمی پذیرد

شیخ نعیم قاسم درباره آخرین تحولات بحرین تصریح کرد: رخدادهای بحرین توهین به همه جهانیان و سازمان های بین المللی است به گونه ای که جوانان ظالمانه اعدام می شوند، تابعیت شهروندان سلب شده و به بیگانگان تابعیت بحرینی داده می شود، نظام از مشارکت شهروندان در حیات سیاسی جلوگیری می کند و با تظاهرات 6 ساله مسالمت آمیز و صلح طلبانه ملت با شیوه های مختلف سرکوب پاسخ داده می شود.

عضو ارشد مقاومت ادامه جنایت عربستان سعودی علیه یمن را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: هیچ عاقلی در جهان نمی تواند منطق جنایتکارانه عربستان مبنی بر قتل زنان و کودکان و تخریب بیمارستان ها را بپذیرد، اما متاسفانه هیچ عکس العملی در این زمینه شاهد نیستیم./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات