۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۷۷۱۹۶

سازمان همکاری اسلامی گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی امروز در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد جدید صهیونیست‌نشین در اراضی فلسطینی از جمله در قدس اشغالی را محکوم کرد.
شهرک

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین، تأکید کرد که این تصمیم تل‌آویو نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به خصوص قطعنامه شورای امنیت به شماره 2334 است که در آن بر مخالفت جامعه جهانی با اقدامات غیرقانونی اسرائیل تأکید شده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که «یوسف بن أحمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که تسریع روند شهرک‌سازی اسرائیل با آغاز سال جاری نشانه خطرناکی است و بیانگر ادامه سیاست‌های این رژیم برای تضعیف تلاش‌های بین‌المللی و توافق شرکت‌کنندگان در کنفرانس صلح پاریس (15 ژانویه) در خصوص ضرورت اجرای راه‌حل دولت است.

العثیمین همچنین بررسی پیش‌نویس قانون مربوط به مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین از جمله شهرک‌های واقع در قدس اشغالی، در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و نسبت به خطرات استمرار شهرک‌سازی‌ها و پیامدهای آن بر منطقه هشدار داد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت را به عمل به مسوولیت‌های خود و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای مصوبات خود و نیز ملزم کردن اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر به توقف سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین، فراخواند.

قرار است کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه پیش‌نویس قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی را برسری کند و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حمایت کابینه از شهرک‌سازی، کنست نیز با این پیش‌نویس موافقت کند./982/ب102/د

ارسال نظرات