۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۷۷۲۲۸

واکنش وزیر اوقاف فلسطین به اظهارات دبیرکل سازمان ملل

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد را مبنی بر اینکه مسجد‌الاقصی ملک یهودیان است، محکوم کرد.
مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در رادیو «صدای اسرائیل» اظهار کرده بود که «مسجدالاقصی، معبد یهودیان و ملک آن‌هاست».

یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین سخنان گوترش را با توجه به اینکه سازمان یونسکو به‌صورت واضح وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی را تعیین و این مکان عبادی را متعلق به مسلمانان دانسته بود، «بازگشتن سر خانه اول» توصیف و اعلام کرد: گوترش درصدد است، بر حقایق تاریخی سرپوش بگذارد؛ این در حالی است که مسجدالاقصی حق مسلم مسلمانان بوده و با هیچ توجیهی تغییر وضعیت مالکیت آن امکان‌پذیر نیست.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ادعیس با تأکید بر این که باید تعارف‌های سیاسی را در اعلام مالکیت اراضی مقدس فلسطین چه اسلامی و چه مسیحی کنار گذاشت، اظهار کرد: نهادهای جهانی و محافل بین‌المللی عربی و اسلامی باید در برابر این اظهارات با جدیت واکنش نشان دهند؛ چرا که این بحث‌ها برپاکننده جنگ دینی در منطقه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید هرچه زودتر مفاد قطعنامه‌های سازمان ملل درباره دولت فلسطین به‌شکل کلی و قدس و مسجدالاقصی به‌طور مشخص، اجرا و اعلان شود، گفت: عملیات شهرک‌سازی یهودیان با سرعت و شدت تمام در حال انجام است و مناطق مسکونی فلسطینی‌ها در سرزمین خودشان به‌ویژه در شرایطی که جو سیاسی خفقان‌باری در منطقه خاورمیانه و جهان پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا حاکم شده، در معرض تعرض و چپاول روزافزون صهیونیست‌ها است./982/ب103/د

ارسال نظرات