۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۳۶۴
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت به ایستادگی در برابر اشغالگری و جهالت می پردازد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگر و جهالت و تجزیه طلبی ایستاده است.
شیخ نعیم قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار جمعی از رییسان و استادان دانشگاه های این کشور گفت: دانشگاه های لبنان باید بیش از این پیشرفت کنند و ما در حزب الله لبنان آمادگی کاملی داریم تا از راه شورای نخست وزیری یا پارلمان به این مساله دست یابیم. همگان وظیفه دارند با اعتماد به نفس بر مشکلات فائق آیند و در راستای مصالح وطن گام بردارند.

وی افزود: مقاومت به مبارزه با اشغالگران و ایستادگی در برابر جهالت و طایفه گرایی و تجزیه می پردازد. نام لبنان باید عالی باقی بماند و نسل های آینده نیز بر اساس مقاومت تربیت شوند.

این روحانی لبنانی با اشاره به مشکلات پیش روی تصویب قانون جدید انتخابات تصریح کرد: برخی گروه ها زمانی که به بررسی این قانون می پردازند تنها به فکر مصالح و دستاوردهای خود هستند و توجهی به دیگران ندارند. به همین دلیل است که قانون انتخابات بیش از 2 سال است به نتیجه نرسیده و گروه ها درصدد کسب سهمیه بیشتر هستند. 

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه حزب الله بر تصویب قانون انتخابات تأکید دارد، اظهار داشت: این قانون بهترین راه حل به شمار آمده و همه لبنان را در یک حوزه انتخابیه قرار می دهد. اگر تصویب قانون انتخابات بر اساس یک حوزه انتخابیه ممکن نباشد ما خواستار تکرار طرح دولت میقاتی مبنی بر 13 حوزه انتخابیه هستیم.

وی ادامه داد: ما هیچ طرحی جز نسبیت نداریم و در حال مذاکره با سایر شرکای سیاسی جهت رسیدن به بهترین قانون هستیم. ما نباید به فکر تصویب هر قانونی باشیم و مطمئنا به قانونی که مطلوب نباشد رای نخواهیم داد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که قانون مورد نظر این حزب باید در اجرا و عدالت سریع باشد و تفاوتی میان قشرهای مختلف ملت نباشد. 

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: هر گروه سیاسی که بتواند آرای مورد نظر مردم را کسب کند حق مشارکت در انتخابات و راهیابی به قدرت را دارد نه اینکه آرای 51 درصدی را به رسمیت بشناسیم و 49 درصد دیگر که وظیفه خود را انجام داده و رأی داده اند را نادیده بگیریم./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات