۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۴۵۶

جنبش اسلامی نیجریه خواهان برخورد دولت باعاملان عدم اجرای حکم آزادی شیخ زکزاکی شد

'ابراهیم موسی' رییس دفتر رسانه ای جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر آزادی فوری رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، خواستار برخورد جدی دولت با عاملان امنیتی که مانع اجرای حکم آزادی شیخ زکزاکی می شوند، شد.
شیخ زکزاکی

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس دفتر رسانه ای جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه ای بر آزادی فوری 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبر شیعیان این کشور و همسر وی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه شیخ زکزاکی همچنان در بازداشت به سر می برد و حکم آزادی ایشان اجرا نشده است.

وی خطاب به ' یمی اوسینباجو' معاون رییس جمهوری نیجریه گفت: دولت ضمن برخورد با عاملان امنیتی، نشان دهد که به قانون و حکم دستگاه قضایی خود احترام می گذارد.

این در حالی است که جنبش اسلامی نیجریه مستقر در ایالت 'اداماوا' در شرق نیجریه ضمن تاکید بر آزادی فوری 'شیخ ابراهیم زکزاکی' رهبر شیعیان این کشور و همسر وی، تاکید کرده است: تداوم زندانی شدن رهبر شیعیان نیجریه، نقض آشکار حقوق بشر است.

جنبش اسلامی نیجریه پیشتر تصریح کرده بود: آزادی رهبر شیعیان نیجریه و خانواده مکرم وی یک حکم حقوقی و قضایی است که البته بر اساس اتهامات نادرست و خلاف واقع، پرونده ایشان به نهادهای قضایی کشیده شد.

براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.

به نوشته ایرنا، ارتش نیجریه 14 دسامبر 2015 شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش را پس از زد و خورد خونبار با اعضای جنبش وی بازداشت کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات