۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۴۷۰
وزیر دفاع آمریکا:

ایران مهمترین حامی تروریسم در خاورمیانه است

وزیر دفاع آمریکا در چارچوب دیدار رسمی خود از توکیو با همتای ژاپنی خود، ایران را مهمترین حامی تروریسم در خاورمیانه دانست.
جیمز متیس

به گزارش خبرگزاری رسا، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا پس از دیدار توتومی اینادا همتای ژاپنی خود در توکیو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت: ایران کشوری است که بیشترین حمایت از تروریسم را در خاورمیانه به عمل می آورد.

وزیر دفاع ایالات متحده در این کمفرانس همچنین اظهار داشت: باید به ایران فهماند که اقداماتش در کانون توجه محافل بسیاری قرار می گیرد. آمریکا نسبت به اقدامات ایران اغماض نخواهد کرد. واشنگتن قصد دارد با افزایش تعداد سربازان خود در خاورمیانه به تهران پاسخ مناسبی دهد.

وی افزود: دولت دونالد ترامپ نیز به توافقنامه های امنیتی آمریکا - ژاپن که از سوی مقامات سابق آمریکا به عمل آمده است متعهد و پای‌بند خواهد ماند.

جیمز متیس تصریح کرد: ژاپن در زمینه حفظ امنیت منطقه ای و اتفاق آمریکا - ژاپن حمایت‌های موثری داشته است. واشنگتن از این حمایت‌ها و اقدامات موثر تقدیر می کند.

وی خاطرنشان ساخت: نسبت به استقرار تسلیحات نظامی در جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین انتقاد داریم. با این حال توسل آمریکا به یک اقدام نظامی در این منطقه مناسب به نظر نمی رسد.
/982/ب103/د

ارسال نظرات