۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۸۶۵
سازمان ملل:

شهرک سازی حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به خطر می اندازد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرد که ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تهدیدی جدی برای حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.
شهرک سازی صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری رسا، مایکل لینک، گزاشگر ویژه سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرد: شهرک سازی رژیم صهیونیستی که موجب تقسیم کرانه باختری شده و موانع زیادی را بر سر راه تردد آزادانه فلسطینیان در سرزمین خود ایجاد کرده است، علاوه بر این مانعی بزرگ بر سر راه دست یابی فلسطینیان به کار، آموزش، بهداشت و زندگی خانوادگی نیز می باشد.

وی از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل دعوت کرد دست به اقدامات دیپلماتیک و سیاسی لازم به منظور واداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به قطعنامه 2334 شد که بر توقف هرچه سریع تر شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید دارد و آن را اقدامی کاملا خلاف قوانین و معاهدات بین المللی می داند.

مایکل لینک اشاره کرد که رژیم صهیونیستی می داند که جامعه بین الملل هیچ گونه تصمیم جدی برای اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت انجام نمی دهد، برای همین منظور به شهرک سازی در اراضی فلسطینیان بدون هیچ مانع و عامل بازدارنده ای ادامه می دهد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارشگر ویژه سازمان ملل تصریح کرد: اگر جامعه بین الملل خود برای نجات راه حل تشکیل دو کشور وارد عمل نشود و دست به تحرکاتی جدی نزند، قطعنامه ها و کنفرانس های بین المللی به تنهایی کافی نبوده و نمی تواند سیاست های رژیم صهیونیستی در چنین شرایطی تغییر دهد./980/ب102/د

ارسال نظرات