۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۳۲۲
با حضور آیت الله کعبی؛

آیین رونمایی از کتاب ابن سکیت دورقی برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب ابن سکیت دورقی اهوازی با حضور آیت الله کعبی و امام جمعه شادگان در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شد.
رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب ابن سکیت دورقی اهوازی، تألیف عبدالکاظم علی نژاد در سومین همایش بزرگداشت ابن سکیت دورقی و با حضور آیت الله کعبی، امام جمعه شهرستان شادگان و نخبگان و فرهیختگان شادگان عصر امروز در سالن اجتماعات اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

بنابراین گزارش سومین همایش بزرگداشت ابن سکیت دورقی، دانشمند بزرگ شیعی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه سرهنگ خنافره، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان ضمن خیرمقدم گویی به ولایتمداری مردم شادگان در دوره های گوناگون اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و همراهی با نظام اسلامی در عصر کنونی اشاره کرد.

در ادامه عبدالکاظم علی نژاد، نویسنده کتاب ابن سکیت دورقی اهوازی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه شادگان شهر ادب، فرهنگ و شعر است، گفت: انگیزه تألیف کتاب مذکور از همایش ابن سکیت که در سال 1370 برگزار شد در من نشأت گرفت و چهار سال پس از آن نخستین نسخه از کتاب ابن سکیت تحت عنوان «سیری در زندگی و آثار ابن سکیت دورقی اهوازی» چاپ شد.

وی با بیان اینکه بیش از 180 کتاب اصیل نام ابن سکیت دورقی را ذکر کرده اند، خاطرنشان کرد: محیی الدین توفیق ابراهیم از نویسندگان عراقی کتاب «ابن سکیت اللغوی» را به زبان عربی تألیف کرد و بنده نیز کتاب «ابن سکیت دورقی اهوازی» را برای نخستین بار درکشورمان به زبان فارسی نگاشتم.

علی نژاد تاریخ شهر شادگان را مرتبط به تمدن عیلامی و منبع شعر عنوان کرد و تغییر نام این شهرستان به «الدورق» را از طریق مسیرهای قانونی خواستار شد.

وی با بیان اینکه شهرستان شادگان از دوره های نخست صدر اسلام پیرو ولایت اهل بیت علیهم السلام بود، اظهار داشت: ابن سکیت دورقی به دست متوکل عباسی و در راستای دفاع از ولایت اهل بیت به شهادت رسید.

نویسنده کتاب ابن سکیت دورقی اهوازی در پایان به نقش مردم عرب خوزستان در مبارزه با استعمار و نیز عدم تجزیه یک وجب از خاک کشورمان در مناطقی که این مردم حضور دارند، اشاره کرد./9456/پ203/ق

ارسال نظرات