۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۳۴۰

انتقاد آیت الله نجفی از سکوت جامعه جهانی در برابر تروریسم

یکی از مراجع تقلید در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا از سکوت جامعه جهانی در برابر تروریسم انتقاد کرد.
حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، ژان فگل فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور تقویت آزادی ادیان و اعتقادات با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید دیدار و گفت‎وگو کرد.

این مرجع تقلید گفت: کرامت و ارزش انسانی در دین مبین اسلام است و همه جهانیان باید بدانند که جریان‎های تروریستی هیچ تعلقی به اسلام ندارند.

وی افزود: ما درپی گسترش صلح در جهان هستیم و در مقابل دشمنان با اسلحه برخورد می‎کنیم.

حضرت آیت الله شیخ نجفی صلح را میوه و نتیجه حقیقی اسلام خواند و تصریح کرد: مراجع تقلید بارها خواستار خودداری از اقدامات انتقام جویانه شده‎اند و بیانیه‎ای که درپی تعرض به مقدسات مسلمانان و شیعیان در سامرا صادر شد، تایید کننده این مطلب است.

وی با اشاره به وحدت ملت عراق در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: سکوت در برابر اقدامات تروریستی که خواهان سرنگونی دولت عراق است، عواقب وخیمی برای جهانیان خواهد داشت.

نمایندگان اتحادیه اروپا نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات سازمانهای جهانی برای حمایت از مردم عراق خدمت حضرت آیت الله نجفی ارائه کردند.

حجت الاسلام شیخ علی نجفی مدیر دفتر حضرت آیت الله نجفی نیز در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا خواستار حفظ کرامت انسان‎ها شد و بیان داشت: کشورهای خارجی از اختلافات و درگیری‎های طائفه‎ای برای دستیابی به اهداف خود بهره می‎برد.

وی افزود: ریشه برخی از درگیری‎های طائفه‎ای به اختلافات اجتماعی بر می‎گردد که برخی از کشورهای خارجی عامل اصلی آن‎ هستند بنابراین با گذشت زمان امکان حل این مشکلات و دستیابی به صلح وجود دارد./994/ب902/د

ارسال نظرات