۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۷۹۷
حکیم:

جهانیان امنیت خود را مدیون عراق هستند

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد که مجاهدان عراقی به نیابت از جهانیان به مبارزه با داعش پرداختند بنابراین جهانیان مدیون این کشور هستند.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با کریستوفر لانگمن سفیر استرالیا در بغداد بر ضرورت افزایش روابط دو کشور در زمینه‎های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی تاکید کرد.

وی افزود: عملیات آزادسازی استان موصل در مراحل پایانی خود قرار داد و جهانیان باید بدانند که عراق به نیابت از همه کشورها به مبارزه با تروریسم پرداخته است بنابراین حتی کشورهای دور نسبت به عراق نیز امنیتشان را مدیون مردم عراق هستند.

حجت الاسلام حکیم بر لزوم استفاده از تجربه کشورهای مختلف جهت خروج از بحران تأکید کرد و بیان داشت: ما از تجربه‎ کشورهای مختلف برای خروج عراق از بحران استفاده می‎کنیم. یکی از برنامه‎های عراق پس از نابودی کامل داعش افزایش روابط با کشورهای منطقه و جهان است.

سفیر استرالیا نیز در این دیدار پیروزی‎های اخیر نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم را تبریک گفت و بیان داشت: استرالیا آمده یاری رسانی به عراق برای مبارزه با تروریسم و بازسازی مناطق تازه آزادشده از تروریسم است./994/ب903/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات