۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۱۲۳

شکست فرمان مهاجرتی ترامپ در دادگاه تجدید نظر

لغو فرمان دونالد ترامپ، رییس‎‏جمهور آمریکا، مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات‌متحده، بنا به حکم دادگاه تجدید نظر فدرال این کشور ادامه می‎‌یابد.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به رأی روز پنجشنبۀ شعبۀ نهم دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا، اتباع کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سودان و سومالی، اگر دارای ویزای معتبر باشند، می‎توانند به ایالات‌متحده سفر کنند.

فرمان ماه گذشتۀ ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای مذکور، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به آمریکا، در سراسر جهان جنجال‌آفرین شد. پیشتر یک قاضی فدرال در ایالت واشنگتن با صدور حکمی این فرمان را موقتاً در سراسر آمریکا لغو کرده بود.

به نوشته پرس تی وی، پس از حکم قاضی واشنگتن، ترامپ وعده داده بود که به سادگی در دادگاه تجدید نظر به پیروزی خواهد رسید، اما روز پنج‌شنبه با شکست سیاسی بزرگی روبرو شد.

سه قاضی دادگاه تجدید نظر در حکم خود آورده‎اند که «دولت هیچ مدرکی دربارۀ این‎که یکی از اتباع کشورهایی که نامشان در فرمان ذکر شده، عامل یک حملۀ تروریستی در ایالات‌متحده بوده‌اند، ارائه نداده است.»

این حکم می‌افزاید: «دولت به جای ارائۀ شواهد مورد نیاز برای توضیح لزوم وجود این فرمان اجرایی، در مقابل این‏‎که ما تصمیم دولت را مورد بررسی قرار دهیم، موضع گرفته است.»

این قضات تأکید کردند همان‌طور که مردم آمریکا به امنیت ملی و اجرای سیاست‏‎های رییس‏‎جمهور منتخب خود علاقه دارند، به آزادی در سفر، جدا نکردن اعضای خانواده‎ها از یکدیگر و جلوگیری از تبعیض نیز علاقمند هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات