۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۱۴۲

برگزاری جشن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اسپانیا، رومانی و اسلوونی

مراسم سی‌ و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌ پنجشنبه شب با حضور خانواده نهادهای ایران در اسپانیا، رومانی و اسلوونی و تعدادی از ایرانیان مقیم، در محل سفارت کشورمان برگزار شد.
جشن

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد حسن فدایی فرد» سفیر ایران در اسپانیا در این مراسم طی سخنانی از انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین رخداد تغییر دهنده سیاست جهان یاد کرد که شالوده سلطه نظام بین المللی را به هم ریخت.

وی با تبیین تاثیر انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان گفت مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند که کشورشان را از دل رژیم ستمشاهی تحت سلطه ابرقدرتها بیرون کشیده و انقلابشان را از توفان حوادث گوناگون مانند جنگ تحمیلی، تهدید، تحریم و انواع هجمه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی صیانت کردند.

دیپلمات ارشد ایرانی گفت ایران اسلامی امروز مقتدرانه و با تدبیر در مسیر اهداف متعالی خود حرکت می کند و با ثبات ترین بازیگر موثر منطقه است.

به گزارش ایرنا، در این مراسم دانش آموزان مدرسه امام علی مادرید با اجرای سرودهای حماسی متعدد یادآور روزهای اول انقلاب و خواندن دکلمه، شعر، مقاله و گاهشمار رخدادهای دهه مبارک فجر، بر تداوم راه انقلاب امام و ملت در سایه رهکردهای مقام معظم رهبری تاکید کردند.

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رومانی

«حمید معیر»سفیرکشورمان در این مراسم با شکوه با اشاره به رهبری بزرگترین رویداد قرن اخیراز سوی امام خمینی(ره)گفت: در تئوری امام خمینی (ره) اساس کار حکومت بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت و در ساماندهی شکل حاکمیت جمهوری اسلامی نامیده شد و مردم محور همه شئون کشور اعم از سیاست، اقتصاد و فرهنگ هستند.

وی افزود: ایران امروز بدون وابستگی به قدرت های بیگانه محور ثبات و امنیت در منطقه است و قدرت اصلی مبارزه با تروریسم در منطقه است. ضرورت افزایش همکاری های ایران و اروپا در مبارزه با خشونت و تروریسم و تلاش برای اعاده صلح و ثبات منطقه خاورمیانه مبرهن است و عدم توجه کافی به آن تهدیدی برای هر دو طرف محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اگر مساعدت های جمهوری اسلامی ایران در منطقه نبود هیچگاه پیروزی ها در مقابله با تروریسم بدست نمی آمد و چه بسا شاهد حضور و استقرار داعش در برخی از کشورهای منطقه بودیم.

معیر در پایان دیدارهای دو جانبه وزرای خارجه ایران و رومانی طی یکسال اخیر و تمهیدات برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را بیانگر اراده سیاسی دو کشور برای ارتقا روابط دوجانبه و ظرفیت ها و شرائط جدید پسابرجام را فرصت جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی دانست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یک شریک قابل اتکا و باثبات برای همکاری های اقتصادی درازمدت و پایدار و مبتنی بر منافع مشترک برای کشورهای اروپایی از جمله رومانی است و فعالان اقتصادی بخش خصوصی جایگاه ویژه ای در این میان دارند و از تلاش کنشگران اقتصادی بصورت جدی حمایت خواهد شد.

«مونیکا گئورگیتسا» معاون امور جهانی وزارت خارجه رومانی به نمایندگی از دولت این کشور اروپایی میهمان ویژه جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که در هتل کرائون پلازا شهر بخارست برگزار شد.

گئورگیتسا ضمن ابراز خشنودی از شرکت در مراسم سی و هشتمین جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیم بهترین و صمیمانه ترین تبریکات به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: تاریخ و سابقه روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی اساس و پایه همکاری های بیشتر در زمینه اقتصادی و انسانی است.

وی افزود: رومانی سهم قابل توجهی در بخش صنعتی، سدسازی، نفت، گاز، پتروشیمی، برق، پل سازی، کشاورزی داشته است و در زمینه آکادمی، علمی، همکاری های غنی و ارزشمندی داشته ایم. دانشجویان ایرانی در رومانی تحصیل کرده اند و این سنت همچنان برقرار است.

معاون امور جهانی وزارت خارجه رومانی همچنین اضافه کرد: طرف رومانی به گفت وگوی سازنده با ایران تمایل دارد و معتقد است که جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خود در جهت ثبات منطقه ادامه خواهد داد و امنیت را تضمین می کند.

وی گفت: ماه گذشته اولین سالروز اجرائی شدن برجام بود و این توافق یک دستاورد مهم برای جامعه بین المللی بوده است.

 آیین با شکوه روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی برگزار شد

مدیران ونمایندگان نهادهای اقتصادی وشرکت‌های بزرگ اسلوونی، وابستگان نظامی وهمچنین اعضای سفارت، دانشجویان و ایرانیان مقیم اسلوونی، 'میتیا بروار'رییس مجلس شورای ملی اسلوونی به عنوان مهمان ویژه و همچنین جمعی از نمایندگان پارلمان به همراه مدیران ومسوولان وزارت خارجه اسلوونی نیز از دیگر مهمانان حاضر در این مراسم بودند.

سفیران و نمایندگانی از سفارتخارنه های ایتالیا، واتیکان، هند، آلبانی، ونزوئلا، لهستان، گرجستان و هلند نیز در این آیین حضور داشتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر کشورمان تبریک گفتند.

'مرتضی درزی رامندی' سفیر ایران در اسلوونی طی سخنانی پس ازخوشامدگویی به شرکت‌کنندگان به سی وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان روزی که اقشار مختلف مردم ایران با شجاعت و ازخود گذشتگی مثال زدنی توانستند انقلاب اسلامی عظیم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) را به سر منزل پیروزی رسانده و حکومت مردم سالاری دینی را بنا کنند، اشاره کرد.

رامندی افزود: این انقلاب به ‌رغم برخی توطئه‌ها، دشمنی‌ها و چالش‌ها، تحت رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای و تلاش های مستمر دولت یازدهم همچنان و روز به روز با هدف دستیابی به اهداف توسعه‌ای درداخل از جمله تحقق پیشرفت‌ها وشکوفایی در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری و همچنین توسعه مناسبات و همکاری‌ها در سطوح منطقه‌ای و بین المللی به راه خود ادامه می‌دهد.

سفیرکشورمان در ادامه ضمن تشریح مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی و همچنین رفت و آمدهای اخیر که اوج آن سفر مهم بروت پاخور رییس جمهوری اسلوونی با دو وزیر امور خارجه و توسعه اقتصادی و فناوری به ایران به همراه هیأت بزرگ اقتصادی و همچنین بازگشایی سفارت جمهوری اسلوونی در ایران بود، خاطرنشان کرد.

وی گفت: اطمینان دارم با توجه به اراده مقامات عالی دوکشور ومنافع مشترک دو ملت ایران واسلوونی، روابط تهران و لوبلیانا بر اساس ظرفیت‌ها و تمایلات موجود در سال جاری نیز بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

در ادامه این مراسم، اعضای گروه موسیقی سنتی اعزامی ازایران با عنوان 'بیداد' چند قطعه ازآهنگ‌ها ونواهای سنتی و محلی ایرانی را به اجراگذاشتند که مورد استقبال مهمانان قرار گرفت.

در حاشیه این مراسم همچنین، نمایشگاه عکسی از بناهای تاریخی و دیدنی ایران و دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در حاشیه مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی، ضمن برپایی چای‌خانه سنتی، نمایشگاه اقلام فرهنگی و صنایع دستی از جمله قطعاتی شامل: قالی، تابلو فرش، جاجیم، خاتم، مینا، قلمکاری و سفال به همراه تصاویری از تاریخ و تمدن ایران اسلامی در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت که با استقبال کم نظیر مقامات اسلوونی و همچنین دیپلمات‌های خارجی مقیم، مواجه شد./982/ب101/د

ارسال نظرات