۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۰۱۹۰

خطیبان جمعه عراق بر ضرورت مبارزه با ناامنی و تروریسم تاکید کردند

خطیبان جمعه عراق تأکید کردند که نیروهای امنیتی باید به طور قاطع به مبارزه با عوامل ناامنی و تروریستی بپردازند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، گفت: شرط موفقیت در طرح آشتی ملی اعطای حقوق حکومت‎های محلی است.

وی افزود: باوجود مراجعه و پیگیری بسیار مسؤولان استان ذی قار برای دریافت حقوق و صلاحیت‎های اداری تاکنون خواسته‎هایشان محقق نشده است.

امام جمعه ناصریه اظهار داشت: جریان‎های سیاسی باید به شکل حقیقی و واقعی طرح آشتی ملی را اجرا کنند به طوری که حقوق و مصالح مردم نیز حفظ شود.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار گسترش امنیت شد

حجت الاسلام شیخ محمد فلک نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، عنوان کرد: نیروهای امنیتی باید با مشت آهنین به مبارزه با عاملان ناامنی در بصره بپردازند.

وی افزود: با نزدیک شدن انتخابات برخی افراد به فکر تسویه حساب شخصی افتاده‎اند و به ناامنی مناطق مختلف نظیر بغداد می‎پردازند.

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق خواستار بستن راه‎های نفوذ داعش شد

عبداللطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مناطق تازه آزاد شده از جریان تروریستی داعش در شرق استان موصل برگزار شد، گفت: مسؤولان عراقی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که داعش پس از خروج از اراضی این کشور توان بازگشت به عراق را نداشته باشند.

وی نابودی کامل داعش را نزدیک توصیف کرد و افزود: ما امروز از موصل به مناطق تحت اشغال داعش می‎گویم که به زودی شما را از چنگال تروریسم آزاد خواهیم کردیم.

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق تصریح کرد: ملت عراق برای آزادی اراضی خود شهدای بسیار داده‎اند بنابراین نباید هیچ راه بازگشتی را برای داعش بازگذاشت./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات