۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۸۰۴۱۴
شیخ نعیم قاسم:

آل‎سعود به دلیل مخالفت آمریکا دست دوستی ایران را پس می‎زند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مخالفت آمریکا و مغایرت با منافع رژیم صهیونیستی را عامل دست رد عربستان به دوستی ایران توصیف کرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیروت، با اشاره به اینکه ایران عامل انتقال منطقه از دوران شکست به دوران پیروزی است، گفت: ایران وابستگی به شرق و غرب را از بین برد و استقلال خود را تحکیم بخشید. ایران سبب انتقال منطقه از دوران شکست به دوران پیروزی، تبدیل منطقه از وابستگی به استقلال و تغییر وضع منطقه از مقدمه چینی برای تاسیس دولت صهیونیستی به تأسیس دولت های عزیز و توانا شد.

وی افزود: این کشور به حمایت از مقاومت ملت های مستضعف در برابر اشغالگری صهیونیستی و سایر اشغالگری ها می پردازد و امروزه امید را به ملت های منطقه جهت تغییر داده است. ما می توانیم در برابر ظلم و اشغالگری ایستاده و آینده خود را ترسیم کنیم.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بخواهند در اطمینان بسر برده و از امکانات خود برای پیشرفت بهره گیرند، باید با ایران همکاری کنند زیرا همکاری با این کشور سبب تقویت و حفظ امنیت و ثبات و آینده منطقه خواهد شد.

عضو ارشد مقاومت اسلامی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی از ایران، ادامه داد: ایران که زمانی پلیس آمریکا علیه کشورهای عربی و اسلامی بود به محامی اعراب و مسلمانان مبدل شد و کشورهای عربی و اسلامی باید به همکاری با این کشور بپردازند.

وی از عدم همکاری برخی کشورهای عربی با ایران ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: ایران همواره دست یاری خود را به سوی عربستان و سایر کشورهای منطقه دراز کرده است اما این کشورها با این مساله مخالفت می کنند چرا که این موضوع مورد رضایت آمریکا نیست و رژیم صهیونیستی از این مساله نفع نمی برد.

شیخ نعیم قاسم افزود: ایران بهای ایستادگی در کنار مقاومت و ملت فلسطین و همچنین حمایت از حزب الله و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی را پرداخت می کند. جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای به خدمت و بخشندگی و فداکاری ادامه می دهد.

معاون دبیرکل حزب الله در پایان گفت: ایران در همه صحنه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی پیشگام است، به حمایت از لبنان می پردازد و حزب الله به حمایت این کشور افتخار می کند. اما در مقابل شاهد هستیم که ایران هیچ توقعی از حزب الله و لبنان ندارد و کمک های خود را بدون چشمداشت ارائه می دهد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات