۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۸۰۰

مسابقه کتابخوانی «ریحانه» برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی «ریحانه» در ایام شهادت تا میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سوی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
مسابقه کتابخوانی «ریحانه»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات آستان قدس رضوی، مسابقه کتابخوانی «ریحانه» در ایام شهادت تا میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سوی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی «ریحانه» درنظر دارد با ترغیب افراد جهت مطالعه کتاب‌های منتشر شده و مرتبط با زندگانی و سیره حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به ‌عنوان برترین الگو برای بانوان در اعصار مختلف، در راستای دستیابی به پاسخ سوالاتی مانند زنان و دختران در جامعه اسلامی چه نقشی باید ایفا کنند؟، جایگاه زنان در اندیشه اسلامی چگونه تعریف می شود؟ و زنان جامعه اسلامی چطور باید ضمن عمل به وظیفه خطیر مادری، در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نقش ایفا کنند؟،  قدمی هرچند کوچک بردارد.

این مسابقه کتابخوانی که با محوریت کتاب‌های مرتبط با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بازه زمانی شهادت تا میلاد این بانوی آسمانی برگزار می‌شود، بخش‌های مختلف، متنوع و ساده‌ای دارد و جوایز ارزنده‌ای نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

مسابقه کتابخوانی ریحانه، یکی از برنامه‌های کلان آستان قدس رضوی است که با مشارکت «به‌نشر» و سایر موسسات و بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی از جمله سازمان فرهنگی، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی، معاونت توسعه و پشتیبانی، اداره‌کل روابط عمومی و امور رسانه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، موسسه جوانان ، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا علیه السلام، بنیاد فرهنگی رضوی، موسسه فرهنگی قدس، سازمان کتابخانه، موزه‌ها و مرکز اسناد، موسسه آفرینش‌های هنری، موسسه بقاع متبرکه طبس و یزد، موزه ملی ملک و موسسه تربیت بدنی برگزار می‌شود.

حسین سعیدی، مدیرعامل «به‌نشر» در تبیین اهداف برگزاری این مسابقه، بر دو محور «گسترش فرهنگ مطالعه» و «ترویج سبک زندگی فاطمی» تاکید و عنوان کرد: امروز بانوان جامعه ما بیش از هر زمان به فراگیری سیره حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها  به‌عنوان الگویی جاودان، برای نقش‌آفرینی مفید و موثر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند هستند.

وی همچنین با اشاره به ایام شهادت تا میلاد حضرت زهرا  سلام الله علیها ، گفت: این ایام که جامعه به عطر وجود حضرت زهرا  سلام الله علیها  بیش از دیگر زمان‌ها معطر می‌شود، فرصت مناسبی است که همگان با مطالعه کتاب‌های منتشر شده درباره این بانوی بزرگوار، با سیره فاطمی آشنا شوند و مشی و سلوک حضرت صدیقه طاهره  سلام الله علیها  را در زندگی عملی کنند.

سعیدی با اشاره به این‌که دختران و زنان امروزه جامعه ما باید با الگو قرار دادن دختر پیامبر(ص) در عرصه‌های مختلف رشد کنند و به این باور برسند که با تقوا پیشه کردن در تمامی امور می‌توان به درجات عالی رسید، افزود: «به‌نشر» پیش از این با انتشار، چاپ و عرضه کتاب‌هایی در مورد حضرت فاطمه (ص) سعی در اطلاع‌رسانی و نشر عقاید و شخصیت ایشان داشته ومسابقه کتابخوانی ریحانه نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

مدیرعامل «به‌نشر» در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره مسابقه کتابخوانی ریحانه پرداخت و گفت: مسابقه بزرگ کتابخوانی «ریحانه» توسط آستان قدس رضوی طراحی شده تا زمینه بهره‌مندی بیش از قبل همه مادران و دختران ایران‌زمین از دریای معارف فاطمی را فراهم کند. در این مسابقه از ارائه سوالات چهارجوابی و پاسخنامه ای پرهیز شده و هدف مطالعه کتابی از حضرت زهرا  سلام الله علیها  توسط شرکت‌کنندگان می‌باشد.

وی ادامه داد: این مسابقه در پنج بخش اصلی «یادداشتی بر کتاب»، «پیامک»، «دلنوشته»، «بهترین بخش کتاب» و «عکس محتوایی» برگزار می‌شود. آستان قدس رضوی تعدادی کتاب مرتبط با سیره حضرت زهرا  سلام الله علیها  از ناشران مختلف را به‌عنوان منابع پیشنهادی برای شرکت در این مسابقه اعلام کرده است. علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند از تمام کتاب‌ها و منابع منتشر شده و مرتبط با حضرت زهرا  سلام الله علیها  استفاده کرده و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد.

سعیدی اظهار کرد: این مسابقه ویژه بانوان و دختران پیش‌بینی شده و برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان، عموم و بین‌الملل برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز پیش‌بینی شده برای این مسابقه، گفت: 598 هدیه ارزنده از جمله هزینه سفر به کربلای معلی، مشهد مقدس و قم، کارت‌های هدیه، بسته‌های متنوع تفریحی و فرهنگی برای برگزیدگان این مسابقه در‌نظر گرفته شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات