۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۸۲۵۳۷

کتاب «امام غائب» اثر هانری کوربن به زبان بلغاری ترجمه شد

با همکاری مشترک مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «امام غائب» به زبان بلغاری ترجمه و منتشر شد.
کتاب «امام غائب»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، به اهتمام معاونت امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان، کتاب «امام غائب» اثر «هانری کوربن» ترجمه و منتشر شد.

«پروفسور ولین بلف» مترجم این کتاب است که آن را از زبان فرانسوی به زبان بلغاری ترجمه و در 10 فصل و 273 صفحه تنظیم کرده است.

کتاب «امام غائب» که یافته‌های یک ایران شناس و اسلام شناس معروف فرانسوی در مورد حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را در بردارد، به عنوان یک اثر دینی و فلسفی، مورد استناد محققان و عالمان غربی بوده است.

هانری کوربن در این کتاب، ادله عالمان و فلاسفهٔ اسلامی در مورد امام دوازدهم را بررسی می‌کند و به شرح زندگانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ماجرای غیبت ایشان می‌پردازد. او همچنین مفهوم ولایت، انتظار، امام حاضر، ظهور، قیامت و بسیاری از ارکان عقیدتی تشیع را در این کتاب توضیح و تفسیر می‌کند و اعتقادات شیعیان و ایرانیان به امام دوازدهم را در زمره مبانی اعتقادی و فقهی بر می‌شمرد.

فصل اول کتاب «امام غائب» به پیامبرشناسی و شناخت تشیع اثنی عشری اختصاص داده شده است. مؤلف برای شناخت بیشتر اندیشه مهدویت، به بحث‌هایی نظیر عقاید اسلامی، عرفان ایرانی، حکمت متعالیه، اندیشه‌های ایرانی و نیز ایران باستان پرداخته استدر این راستا، اندیشه‌های «روزبهان بقلی» و «ملاصدرا» مورد بررسی قرار گرفته و یک فصل از این کتاب هم به مطالعه تطبیقی بین تفکرات «هایدگر» و «سهروردی» اختصاص داده شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات