۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۹۷۳
روزنامه الرای اعلام کرد؛

تهران بر روابط بهتر با شورای همکاری خلیج فارس تاکید دارد

نشریه پرشمارگان الرای کویت با انتشار گزارشی ضمن استقبال از رایزنی های مثبت اخیر میان ایران و تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عزم مسؤولان ایرانی برای توسعه روابط با کویت را مورد اشاره وتاکید قرار داد.
ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

به گزارش خبرگزای رسا، نشریه الرای روز پنجشنبه با اشاره به اظهارات اخیر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با تقویت مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس می نویسد: مقامات ایرانی تاکید کرده اند که سیاست حسن نیت را درپیش گرفته و علاقه مند هستند تا مناسبات سیاسی رابا همسایگان جنوبی گسترش دهند.

الرای می نویسد: دکترحسن روحانی رییس جمهور ایران روز گذشته مجددا از نتایج سفر خود به کشورهای عمان و کویت استقبال کرده و بر اهمیت دستیابی به تفاهم مشترک با کشورهای عضوشورای همکاری خلیج فارس تاکید کرده است.

این روزنامه افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در دیدار با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان خاطر نشان کرد که سفر وی به حاشیه خلیج فارس انتقال پیامی برای همکاری و تفاهم بوده است و همزمان وزارت امور خارجه ایران نیز سفر آقای روحانی را یک شاخص مهم مبنی بر علاقه مندی تهران برای تعامل مشترک و سازنده با کشورهای همجوار دانسته است.

الرای نوشت: مقامات ایرانی گفته اند که در دنیای مدرن امروز گفتگو و تعامل امری ضروریست و تهران قصد دارد حسن نیت خود را به همسایگان نشان داده و روابطی متعادل و متوازن با آنها برقرار کند.

به عقیده کارشناسان دولت ایران ضمن آنکه طی سال‌های گذشته همواره بر سیاست‌های مثبت و سازنده عمان و تلاش‌های اعتمادساز و همگرایانه کویت در حوزه خلیج فارس با نگاه خوش بینانه نگریسته و متقابلا سیاست‌های همکاری جویانه را دنبال کرده است، این بار در بالاترین سطح، به طور عملی گامی در جهت بهبود و تقویت روابط با این کشورها برمی‌دارد.

به نوشته ایرنا، پاسخ روحانی به دعوت سلطان عمان و امیر کویت را ابتدا باید بر پایه سیاست اصولی ایران در حفظ اولویت روابط و همکاری با همسایگان تفسیر کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات