۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۸۴۵۳۵

تأکید ترامپ بر «پیوند ناگسستنی» آمریکا با رژیم صهیونیستی

رییس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در کنگره بر حمایت بی‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت واشنگتن «پیوند ناگسستنی» خود را با تل‌آویو حفظ خواهد کرد.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ، سه‌شنبه در مورد روابط آمریکا با سایر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد: «ما قویاً از ناتو حمایت می‌کنیم... اما شرکای ما (در ناتو) باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.»

ترامپ پیش‌تر در دوران مبارزات انتخاباتی خود گفته بود حمایت آمریکا از ناتو مشروط به این است که سایر اعضای این سازمان، بودجۀ دفاعی خود را افزایش دهند.

رییس‌جمهور آمریکا خطاب به نمایندگان آمریکا افزود: «ما انتظار داریم شرکای ما، چه در ناتو، چه در خاورمیانه و یا اقیانوس آرام، نقش مستقیم و معنادار خود را در عملیات راهبردی و نظامی ایفا کنند و سهم مناسب خود را از هزینه‌ها بپردازند.»

ترامپ همچنین تأکید کرد: «کار من نمایندگی کردن جهان نیست. کار من نمایندگی کردن ایالات‌متحده آمریکا است.»

زیرساخت‌های ویران آمریکا

رییس‌جمهور آمریکا زیرساخت‌های این کشور را ویران‌شده خواند و اعلام کرد برای بازسازی آن‌ یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری‌ دولتی و خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی در مورد جزئیات اینکه این پول چگونه و در چه زمینه‌هایی هزینه خواهد شد سخنی نگفت.

ترامپ گفت: ایالات‌متحده شش تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده درحالی‌که زیرساخت‌های آمریکا رو به نابودی هستند.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرد که دولت جدید آمریکا در دفاع از منافع این کشور عملکرد بهتری نسبت به دولت قبلی خواهد داشت.

اصلاحات مالیاتی «تاریخی»

ترامپ با تأکید بر اینکه اصلاحات مالیاتی «تاریخی» در نظام مالیاتی کشور انجام خواهد داد بار دیگر گفت برای حفاظت از صنعت در آمریکا، بر واردات محصولات خارجی مالیات وضع خواهد کرد.

رییس‌جمهور آمریکا گفت این کشور برای صدور محصولاتش به دیگر کشورها تعرفه و مالیات بسیار بالایی می‌پردازد درحالی‌که از محموله‌های وارداتی خارجی تقریباً چیزی نمی‌گیرد.

ورود مهاجران بدون تخصص ممنوع

ترامپ در مورد ورود مهاجران به آمریکا وعده داد سیستمی جدید مبتنی بر شایستگی معرفی خواهد کرد که مانع ورود کارگران غیرماهر و مهاجران بدون تخصص به آمریکا می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح قانون مهاجرت افزود: «این یک اصل اساسی است که کسانی که خواستار ورود به این کشور هستند، باید قادر به حمایت مالی از خود باشند. بااین‌حال، در آمریکا ما این قاعده را اجرا نمی‌کنیم و این مسئله فشار زیادی بر منابع عمومی وارد می‌کند.»

به نوشته پرس تی وی، رییس‌جمهور آمریکا اصلاح «واقعی و مثبت» در قانون مهاجرت را با همکاری دو حزب اصلی آمریکا، ممکن دانست و گفت هدف از این اصلاحات، افزایش اشتغال و دستمزد برای آمریکایی‌ها، تقویت امنیت ملی و احترام به قوانین است.

ترامپ همچنین متعهد شد با مهاجرت غیرقانونی که تهدیدی برای اشتغال و امنیت در آمریکا محسوب می‌شود، مبارزه می‌کند.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین گفت دستور تأسیس دفتری ویژه به نام «وُیس» را داده که کارش کمک به قربانیانی است که از سوی مهاجرانِ مجرم آسیب‌ دیده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات