۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۸۵۲۳۲
انصارالله یمن:

موضع ما توقف تجاوز قبل از هر نوع مذاکره‌ است

جنبش انصارالله یمن بر توقف جنگ همه‌جانبه عربستان و متحدانش علیه یمن تأکید و آن را شرط اصلی برای آغاز هر مذاکره سیاسی عنوان کرد.
محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، روز شنبه اعلام کرد که توقف تجاوز فراگیر به یمن و رفع محاصره ظالمانه از آن، شرط اصلی برای آغاز هر مذاکره‌ای در آینده است.

عبدالسلام این مسئله را در صفحه توئیتر خود بیان کرد.

سخنگوی انصارالله توضیح داد: موضوع ما در قبال آنچه در مسقط [پایتخت عمان] در خصوص توقف تجاوز و آثار آن و برقراری دور جدیدی از مذاکرات طبق طرح سازمان ملل امضا شد تا به راهکاری برای حل کامل [بحران] برسد، ثابت است.

تاکنون چند دور مذاکره سیاسی میان طرف‌های یمنی با نمایندگان دولت مستعفی و متواری یمن که مورد حمایت عربستان است، در سوئیس، عُمان و کویت برگزار شده اما هرکدام بی‌نتیجه مانده است.

به نوشته فارس، عربستان حاضر نیست حملات نظامی خود به نقاط مختلف یمن را متوقف کند اما در عین حال خواستار نوعی سازش گروه‌های یمنی است که از کشور خود در برابر این جنگ نظامی دفاع می‌کنند.

طبق آمار نهادهای پزشکی وابسته به سازمان ملل در یمن، تاکنون بیش از 10 هزار یمنی بر اثر جنگ و حملات عربستان جان باخته‌اند و بیش از 35 هزار نفر مجروح و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند./980/ب102/د

ارسال نظرات