۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۸۶۷۶۱

انتقاد شیخ نعیم قاسم از برنامه‎های مبتذل رسانه‎های لبنان

معاون دبیرکل حزب الله لبنان از پخش برنامه های مبتذل در رسانه‎های این کشور به شدت انتقاد کرد.
«نعیم قاسم»

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی جمعیت آموزش دینی مدارس المصطفی برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش نباید تنها به منزل یا مدرسه محدود شود بلکه جامعه و سیاستمداران و رسانه ها نیز وظیفه آموزش و پرورش را برعهده دارند.

وی افزود: متاسفانه برخی شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی نیز در راستای گسترش فساد میان نسل جدید و پخش تصاویر غیراخلاقی به بهانه آزادی بیان می پردازند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: رسانه ها مسؤولیت آموزش و تربیت را برعهده دارند و کودکان و نوجوان حق دارند در یک فضای رسانه ای پاک زندگی کنند و با آنچه موجب زندگی سالم می شود، به خوبی آشنا شوند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: رسانه ها باید به معاهده شرف پایبند باشند و به حمایت از کودکان و ویژگی های انسانی بپردازند. دولت نیز باید قوانینی وضع کند که بر اساس آن با کسانی که درصدد به فساد کشیدن کودکان و نوجوانان باشند، به شدت برخورد شود.

وی تأکید کرد که این مسائل تنها به تلویزیون محدود نمی شود بلکه برخی پوسترها و تابلوهای موجود در خیابان ها و جاده ها و همچنین نشریه ها دارای مسائل غیراخلاقی هستند. 

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان ساخت: همگان باید در راستای فراهم کردن شرایط مناسب برای فعالیت رسانه ها به دور از مسائل غیراخلاقی تلاش کنند. پخش برنامه های سرگرمی باید در چارچوب اخلاق و احترام به دیگران صورت گیرد./980/ب902/د

ارسال نظرات