۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۸۶۷۸۳
نخست وزیر پاکستان:

تروریست‎ها مفهوم جهاد را تحریف کردند

نخست وزیر پاکستان با اشاره به تحریف مفهوم جهاد از سوی تروریست ها تأکید کرد که علما باید در برابر تکفیر و تروریسم بایستند.
نواز شریف

به گزارش خبرگزاری رسا، نواز شریف نخست وزیر پاکستان در مراسمیکه در شھر لاھور برگزار شد، علمای جھان اسلام را به پاسخگوی به  شبھات تروریست ھای تکفیری دعوت کرد و گفت: تروریست ھا مفهوم مقدس جھاد اسلامی را به نفع خود تحریف کردند. متاسفانه برخی گروہ ھای دنیاپرست، دین اسلام را سپر اھداف خود قرار دادند.

وی بر مبارزه تا ریشه کن شدن تروریسم تأکید کرد و افزود: به زودی از پس ماندھای تروریسم نجات خواھیم یافت. علما باید با اتحاد و یکدلی در برابر فرقه گرایی و اختلافات مذهبی ایستادگی کنند.

نواز شریف با بیان این که پیروزی بر تروریسم بدون کمک علما امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دشمنان ابتدا تکفیر را گسترش داده و سپس به قتل و خونریزی روی آوردند و علما وظیفه سنگین مبارزه با تکفیر را دارند.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: دین اسلام ھیچ گاہ به بهانه اختلاف دین و مذھب اجازہ قتل و غارت نمی دھد. مراکز تبلیغاتی باید مرکز تربیت مبلغ باشد نه تربیت تروریست.

وی با بیان این که اختلاف علمی بمنزله فرقه گرایی نیست، افزود: ائمه چھار گانه، امام ابو حنیفه، امام جعفر صادق(ع)، امام مالک و امام شافعی اختلافات علمی داشتند اما قائل به قتل و غارت گری یک دیگر نبودہ اند./988/ب902/د

اشھد نقوی
ارسال نظرات