۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۸۷۱۴۴
شیخ نعیم قاسم:

رؤیای امارت تکفیری تا چند ماه دیگر کاملا به پایان می‎رسد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که رؤیای امارت تکفیری در پرتو جانفشانی نیروهای مقاومت تا چند ماه دیگر به پایان می‎رسد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم تکریم معلمان که در منطقه مشغره برگزار شد، بر حمایت قاطع حزب الله از قانون جدید انتخابات تأکید کرد و گفت: ما حامی نسبیت گرایی در انتخابات هستیم، چه نسبیت بر اساس قرار گرفتن لبنان در یک حوزه یا 13 حوزه و چه بر اساس 5 استان. نسبیت گرایی منصفانه ترین قانون برای مردم است و همه گروه های سیاسی می توانند به پارلمان راه یابند.

وی با اشاره مشکلات قانون کنونی تصریح کرد: قانون کنونی انتخابات بر اساس اکثریت بوده و حق 49 درصد رأی دهندگان را نادیده می گیرد زیرا گروهی که 51 درصد آرا را کسب کند پیروز انتخابات است.

شیخ نعیم قاسم افزود: با وجود اینکه حامی قانون نسبیت هستیم اما دروازه گفت وگو را باز گذاشته تا به قانونی منصفانه نظیر نسبیت یا نزدیک به آن برسیم. ما قانونی نمی خواهیم که بر کرسی های حزب الله بیفزاید اما درصدد این هستیم که سایر گروه های لبنانی نیز به حق خود برسند چرا که دارای پایگاه مردمی هستند و حق دارند جزئی از پارلمان باشند.

قدرت مقاومت روزافزون است

عضو ارشد حزب الله قدرت مقاومت را روزافزون عنوان کرد و اظهار داشت: مقاومتی که توانست از دروازه رژیم صهیونیستی بر استکبار جهانی فائق آید، توانایی کسب دستاوردهای بیشتر را دارد. هنگامی با افراد و تجهیزات اندکی توانستیم به پیروزی برسیم، یعنی به فضل اللهی و در پرتو افراد و تجهیزات و توانایی کنونی می توانیم به آینده نیز پیروزی هایی را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی شنیعترین و وحشیانهترین ابزارها نظیر داعش، جبهه النصره و  القاعده را برای تحقق اهداف بکار بست و هنگامی که ناکارآمدی این ابزارها را مشاهده کردند هم اکنون درصدد رهایی از آنها هستند. 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه گروه های تروریستی به انجام عملیات در کشورهای غربی می پردازند، گفت: این گروه ها هنگامی که به کشتار ملت سوریه می پردازند، به هیچ وجه تروریستی نیستند اما زمانی که همین گروها اقدام تروریستی در کشورهای غربی انجام دهند، تروریست خوانده می شوند. 

سازمان ملل تجاوزها و کشتارهای صهیونیستی را نمی بیند

وی تأکید کرد که محور مقاومت بزرگترین دستاوردها را در ناکامی توطئه گروه های تروریستی تکفیری بدست آورده و در ماه های آینده شاهد شاهد پایان خواب امارت و دولت های تکفیری خواهیم بود که این مساله از جانفشانی نیروهای مقاومت نشأت می گیرد.

معاون دبیرکل حزب الله درباره سخنان دبیرکل سازمان ملل نسبت به سلاح مقاومت خاطرنشان ساخت: آنتونیو گوتیرس مشکل کنونی را در مقامت و سلاح آن می بیند نه جنگنده های صهیونیستی که هر روز به آسمان لبنان تجاوز می کنند. وی همچنین اشغال مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا و همچنین  اقدامات تروریستی علیه ملت فلسطین را مشکلی نمی داند.

عضو ارشد مقاومت اسلامی گفت: به خوبی می دانیم که این گزارش ها هیچ تاثیری ندارد چرا که گزارش شورای امنیت مبنی بر اینکه 7 میلیون یمنی گرسنه هستند، به جایی نرسیده و هیچ واکنشی در قبال توقف جنگ عربستان علیه یمن انجام نشده است./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات