۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۸۷۱۶۴

چاپ دوم کتاب کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن منتشر شد

کتاب «کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن» به همت گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش‌های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ شد.
مدرن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن» به همت گروه بینش و اندیشه مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه و به قلم آقای شهریار زرشناس به چاپ دوم رسید.

علوم انساني، محصول مدرنيته و به عبارت دقيق‏تر، فرزند جهان‏بيني عصر به اصطلاح روشنگري است (جهان‏بيني‏اي که ماهیتی ظلمانی داشت و بيان فرموله خودبنيادي نفساني بود). علوم انساني صورتي از صور تحقق «علم مدرن» است و به تبع عمق‌ يافتن و شدت‌گرفتن بحران ذات علم مدرن، که در قرن بيستم و به ‌ويژه در نيمة دوم اين قرن بيش از پيش ظاهر شده است، «بحران ماهوي علوم انساني» نيز چنان وضوح و شدت ظهوري يافته است که ديگر سادهلوح ‏ترين خوش‌‏بينان دلبسته به «علوم انساني مدرن» نيز نمي‏توانند آن را ناديده بگيرند.

چاپ دوم کتاب "کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن» شامل سه فصل به شرح زیر است:

فصل اول: سیری در ماهیت علوم مدرن و بنیان های نظری علوم انسانی؛

فصل دوم: پدران بنیانگذار علوم انسانی؛

فصل سوم: انقلاب اسلامی و علوم انسانی.

انتشارات کانون اندیشه جوان چاپ دوم کتاب «کاوشی در چیستی علوم انسانی مدرن» اثر آقای شهریار زرشناس را با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار داده است.

علاقهمندان یرای کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می‌توانند به‌ وبگاه کانون اندیشه جوان یا سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پژوهشگاه مراجعه کنند./920/د102/ش

ارسال نظرات