۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۷۴۲۷

بررسی «نوآوری در خطابه حسینی» در همایش نجف

همایش بین‌المللی «نوآوری در خطابه حسینی» به همت آستان مقدس عباسی فردا در استان نجف آغاز می‌شود.
منبر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته برگزاری همایش بین‌المللی «نوآوری در خطابه حسینی» اعلام کرد: همایش بین‌المللی نوآوری در خطابه حسینی با شعار «حوزه علمیه؛ پیشگام در نوآوری» به همت آستان مقدس عباسی و با همکاری مؤسسه خیریه «بحر‌العلوم» از فردا در نجف اشرف آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه دارد.

این کمیته افزود: افتتاحیه و برخی از جلسه‌های بحث و گفت‌‌وگو در دو نوبت صبح و بعد‌ازظهر در ساختمان مؤسسه خیریه بحرالعلوم در نجف اشرف برگزار می‌شود، اختتامیه و بقیه جلسه‌های بحث و گفت‌وگو نیز در آستان مقدس عباسی برگزار می‌شود.

این همایش یک کمیته علمی دارد که متشکل از علمای حوزه علمیه، اساتید و دانشگاهیان است تا پژوهش‌های ارائه شده را بر اساس معیارهای دانشگاه‌ها، ارزیابی کنند.

محورهای پژوهش‌های این همایش از این قرار است؛ محور اول: گفتمان حسینی که شامل موضوعاتی چون پیشرفت تاریخی خطابه حسینی، پایه‌های علمی خطیب و سخنران و چالش روز در برابر خطابه حسینی، محور دوم: سوگواری حسینی شامل موضوعاتی از قبیل روش‌های سوگواری حسینی، ادبیات سوگواری حسینی و پیشرفت سوگواری با شعر سنتی محور سوم: خطیبان و شعرای حسینی که شامل شیخ احمد الوائلی، شیخ عبدالمعنم الفرطوسی و غیره است.

لازم به ذکر است که این همایش با هدف نشر فرهنگ اهل بیت (ع) و گسترش معانی پاک اسلام میان افراد جامعه برگزار می‌شود؛ جامعه‌ای که با چالش‌هایی در سطوح مختلف فکری یا فن‌آوری در شبکه‌های اجتماعی و سرعت دسترسی نامحدود به اطلاعات مواجه است./847/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات