۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۸۷۹۱۰

از کتاب شعر «سفینه نجات» در پاکستان رونمایی شد

از مجموع اشعار «سفینه نجات» در سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در پاکستان رونمایی شد.
کتاب سفینه نجات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با فرارسیدن سالروز حضرت فاطمه زهرا(س)، طی مراسمی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر راولپندی پاکستان، از کتاب مجموع اشعار 'سفینه نجات' در وصف اهل بیت (ع) رونمایی شد.

این کتاب به دست شاعره برجسته خانم سیده تنویر فاطمه تهیه و تدوین شده و در مراسمی با عنوان سیره حضرت زهرا (س)، الگوی زن مسلمان در محل خانه فرهنگ رونمایی شد.

در این این مراسم جمعی از بانوان، شاعران، شخصیت های علمی و ادبی حضور داشتند و دو نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه زنان راولپندی و اسلام آباد به تشریح شان و جایگاه معنوی و عبادی حضرت زهرا (س) و همچنین سیره و زندگی آن حضرت پرداختند.

در ادامه مراسم، تعدادی از چند شخصیت های ادبی درباره کتاب مجموعه اشعار' سفینه نجات ' و اهمیت آن در بیان فضایل و مقام اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) سخنرانی کردند.

همچنین علی آقا نوری مسؤول خانه فرهنگ راولپندی با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) به سیره و زندگی آن حضرت به عنوان الگوی زنان مسلمان اشاره و برضرورت تبین سیره و زندگی حضرت زهرا (س) به جوامع اسلامی تاکید کرد.

وی همچنین باتوجه به نزدیک شدن سال نو هجری شمسی و آغاز جشن نوروز، این مناسبت را به مردم کشور دوست و برادر پاکستان نیز تبریک گفت و برای آنان از خداوند متعال سالی سرشار از صلح، امنیت و موفقیت های روز افزون مسألت کرد./994/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات