۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۸۸۸۴۹

دیدار مدیر مرکز اسلامی اندونزی با نماینده آیت الله سیستانی

مدیر کل مرکز اسلامی و فرهنگی اندونزی با نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا دیدار کرد.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمجید حکیم الهی مدیرکل مرکز اسلامی و فرهنگی اندونزی با حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت‎وگو کرد.

حجت الاسلام حکیم الهی با اشاره به حضور فعال مردم اندونزی در برنامه آموزش و حفظ قرآن کریم در این دیدار خاطرنشان کرد: فعالیت‎های دارالقرآن کریم آستان مقدس حسینی در اندونزی از ویژگی‎های ممتاز و منحصر به فردی برخوردار است.

مدیرکل مرکز اسلامی و فرهنگی اندونزی اظهار داشت: برخی از برنامه‎های قرآنی آستان مقدس حسینی در حالی در مناطق دورافتاده برگزار میشود که تاکنون مبلغ دینی در آن حضور پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: آموزش روش تعلیم قرآن به معلمان اندونزی یکی دیگر از برنامه‎های دارالقرآن آستان مقدس حسینی در این کشور است که داوطلبان بسیاری تاکنون از این برنامه استفاده کرده‎اند.

حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نیز در این دیدار فعالیت‎های دارالقرآن کریم آستان مقدس حسینی در اندونزی را موفقیت آمیز توصیف کرد.

گفتنی است که اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی است. جمعیت آن ۲۴۲ میلیون نفر است و ۹۰درصد این جمعیت را مسلمانان، ۸درصد مسیحی و ۲درصد هندو و بودیسم تشکیل می‌دهند.

بیشتر مسلمانان این کشور سنی و یا مذهب شافعی دارند و بقیه شیعه، حنفی، حنبلی، مالکی، زیدی و علوی هستند. این کشور دارای ۵۵۰ هزار مسجد است./994/ب902/د

ارسال نظرات