۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۸۸۹۶۴
شیخ نعیم قاسم:

لبنان اجازه تحقق بحران جهانیان را نداد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که این کشور با افتخار در برابر بحران های خارجی ایستاد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی مدارس المصطفی(ص) برگزار شد، درباره آخرین تحولات این کشور گفت: مسائل در لبنان و منطقه کاملا منجمد بوده و هیچ راه حلی یافت نمی شود. همه نسبت به تحولات میدانی در سوریه و عراق و مناطق بحرانی چشم دوخته و منتظر تصمیم دولت آمریکا هستند.

وی افزود: لبنان در این اوضاع بحرانی یک معجزه انجام داد و ثابت کرد که تحت تاثیر بحران ها قرار نمی گیرد و بر این اساس از امنیت و ثبات خود با پایبندی به معادله ارتش، ملت و مقاومت دفاع کرد.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: لبنان با افتخار در برابر جهانیان ایستاد و به آنها گفت که نتوانسته اند این کشور را بحرانی کنند بلکه با انتخاب رییس جمهور جدید و ایستادگی در برابر تروریست های تکفیری و همچنین مقابله با دشمن صهیونیستی در برابر بحران ایستاد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به ادامه مذاکرات درباره قانون جدید انتخابات اظهار داشت: 25 قانون برای جایگزینی قانون کنونی انتخابات ارائه شد اما هیچ کدام مورد اجماع و توافق لبنانی ها قرار نگرفت چرا که بر اساس مصالح ارائه دهندگان این قانون مطرح شده بودند.

وی ادامه داد: ما با همپیمانان و سایر گروه های سیاسی جهت تصویب قانون جدید گفت وگو می کنیم ولی به قانون مورد توافق نرسیده ایم. ما نسبت به قانونی که منصفانه باشد و بتواند توافق همه گروه ها را بدست آورد، حریص هستیم.

معاون دبیرکل حزب الله بر پایبندی این حزب بر قانون نسبیت تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما خواستار قانون نسبیت بر اساس وطن هستیم نه طایفه و گروه سیاسی. این قانون می تواند حق هر کدام از گروه ها را بر اساس جایگاهشان بدهد.

وی تأکید کرد که اگر بخواهیم از وقت استفاده کنیم باید قانون نسبیت که عادلانه ترین قانون است را تصویب کنیم و تصویب این قانون به معنای دستاوردی مهم در برهه حساس کنونی به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات