۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۱۸۵

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» در عراق برگزار شد

همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» به منظور پاسداشت مقام سلمان فارسی، صحابی جلیل القدر پیامبر (ص)، با حضور اندیشمندانی از کشورهای مختلف اسلامی در شهر مدائن عراق برگزار شد.
همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» در شهر مدائن عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ششمین همایش سالانه «سلمان، شاهراه ادیان» با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی در جوار مزار صحابی جلیل القدر، سلمان فارسی برگزار شد.

در این همایش که با حضور نمایندگان عتبات عالیات عراق، نمایندگانی از دفاتر مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم، رهبر ارامنه عراق، نماینده رهبر ایزدی های جهان، نماینده دیوان وقف شیعی و وقف سنی عراق و اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی مصر، الجزایر و ساحل عاج و با پوشش رسانه ای گسترده همراه بود، شیخ مقداد الکعبی پیام شیخ ستار الجیزانی تولیت مزارهای شیعی عراق به این همایش را قرائت کرد.

در این پیام ضمن تاکید بر ضرورت بحث علمی پیرامون حقیقت، به نقش سازنده اندیشمندان در محافظت از مفاهیم و اندیشه‌های بزرگ اسلام با هدف روشن کردن حقایق و افشای مکر افرادی که در قالب اسلام به این دین خیانت می کنند تاکید شده است.

پس از قرائت پیام متولی مزارهای شیعی عراق، حسن هادی الجبوری متولی مزار سلمان فارسی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، به تشریح اهداف این همایش پرداخت.

در ادامه نمایندگان مراجع نظام تقلید در نجف اشرف و قم، رهبر انجمن محمدیه عراق، نماینده ارامنه عراق، نماینده نیروهای بسیج مردمی، نماینده رهبر ایزدی های جهان و نماینده آستان مقدس علوی به سخنرانی پرداختند.

این همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر شاهد ارائه بیست و پنج مقاله بود.

در این همایش،اندیشمندان حوزه و دانشگاه مقالات خود با محوریت سلمان فارسی و خذیفة بن الیمان را ارائه‌ کردند.

اضافه می شود که در این همایش آقایان شیخ عبدالله دوسو از ساحل عاج، شیخ فضیل الجزایری از الجزایر، احمد راسم النفیس از مصر، اصغر منتظر القائم و مرجان رضایی و  وجیه السادات میری از دانشگاه اصفهان، آیت الله شیخ نجم الدین طبسی و آیت الله سید محمد رضا علم الهدی از حوزه علمیه قم و آقای شیخ مهدی باقری سیانی از حوزه علمیه اصفهان مقالات خود را ارائه کردند./847/ب101/ف

ارسال نظرات