۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۸۹۶۰۲

نگاهی به کتاب «110 داستان از زندگی حضرت علی»

انتشارات امام علی بن ابیطالب، کتاب«110 داستان از زندگی حضرت علی علیه السلام» را منتشر کرده است.
کتاب«110 داستان از زندگی حضرت علی علیه السلام»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات امام علی بن ابیطالب علیه السلام، کتاب 110 داستان از زندگی حضرت علی علیه السلام را به قلم ابوالقاسم علیان‌نژادی دامغانی در سال 94 منتشر کرده است.

نگارنده، در این کتاب در قالب داستان به تاریخ و سیره زندگی امیرالمؤمنین علیه السلام در پنج فصل با عناوین: «قبل از بعثت»، «بعد از بعثت»، «قبل از خلافت»، «بعد از خلافت» و «پس از شهادت» پرداخته است.

نگارنده در مقدمه این کتاب می‌نویسد:

«پس از اینکه سال 1379 هجری شمسی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نام سال امیرالمؤمنین علیه السلام نام‌گذاری شد، به این فکر افتادم که به سهم خود، قدمی هرچند کوچک در جهت اعتلای نام مقدس حضرتی علیه السلام بردارم.

 بر این اساس صد و ده قطعه از زندگی مولای متقیان؛ علی بن ابیطالب را انتخاب کردم و به صورت کتاب به شیفتگان حضرت به خصوص جوانان و نوجوانان تقدیم می‌کنم تا در قالب داستان جالب و شنیدنی، با گوشه‌ای از زندگی، فضائل و کمالات آن حضرت و ظلم‌هایی که بر ایشان رفته و حضرتش تنها و تنها برای خشنودی و رضای پروردگار و بارور شدن نهاد نوپای اسلام صبر و تحمل کرده‌اند، آشنا شویم.»

نگارنده در صفحه 33 در  داستان «اولین ملاقات نوزاد کعبه با محمد امین» می‌نویسد:

«امام صادق علیه السلام فرمود: فاطمه بنت اسد به دور از جنجال و هیاهوی کفار قریش سه روز در خانه کعبه ماند و از طعام و میوه‌های بهشتی خورد؛ روز چهارم بیرون آمد و علی علیه السلام را به همراه داشت. همین که قنداقه آن دردانه را به حضرت رسول نشان داد، آن نوازد گفت:

«سلام بر تو ای پدر! رحمت و برکات خدا بر تو باد!»

سپس گفت: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ*قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ*الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ؛ به نام خداوند بخشنده مهربان. به یقین، مؤمنان رستگار شدند؛ آنها که در نمازشان خشوع دارند.»

پیامبر اسلام در جواب فرمود: «ای علی! مؤمنان به وجود تو رستگارند. به خدا قسم! تو امیر آنهایی، با علم و دانش به آنها فرمان می‌دهی و آنها می‌پذیرند و سوگند به خدا! تو راهنمای آنهایی و به واسطه تو هدایت می‌شوند!»

سپس نگارنده در ذیل این داستان به دو شبهه در قالب پرسش و پاسخ پرداخته، می‌نویسد:

 «سؤال: چگونه ممکن است علی علیه السلام در روز سوم ولادتش سخن بگوید و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را بشناسد و به او سلام کند؟

 پاسخ: این مسأله از نظر عقلی غیر ممکن نیست، همان‌گونه که حضرت عیسی علیه السلام طبق صریح قرآن در آیه 29 و 30 سوره مریم، در گهواره سخن گفته است.

 سؤال: آیا امکان دارد کسی قبل از نزول قران مجید و حتی قبل از بعثت پیامبر اسلام قرآن بخواند؟

 پاسخ: هرچند این کار در ذهن ما غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ اما از ناحیه قدرت خداوند سبحان ممکن است و این، خود، نوعی معجزه برای حضرت رسول صلی الله علیه و آله و وصی اوست. علاوه بر این،؛‌ قرآن کریم در آسمان اول بوده و به تدریج بر پیامبر نازل شده است؛ بنابراین، طفلی که کعبه زادگاه اوست و در آینده وصی پیامبر خدا خواهد شد، مانعی ندارد که خداوند آیاتی از قرآنش را بر زیان او جاری سازد.»

نویسنده برای نگارش این کتاب از 118 منبع روایی و تاریخ بهره برده که « اعیان الشیعه»، «پیام امیرالمؤمنین»، «تفسیر نمونه»، «چهارده نور پاک»، «جلوه ولایت»، «حلیة الابرار»، «تاریخ انبیا»، «فرازهایی از تاریخ اسلام» و «مستدرک الوسایل» از مهمرین این منابع است.

 کتاب‌های «بازاریابی شبکه‌ای یا کلاهبرداری مرموز»،«خاطراتی از استاد: 110 خاطره از مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی»، «سوگندهای پربار قرآن» و «سیگار، پدیده مرگبار عصر ما» نیز از آثار این نویسنده است.

انتشارات امام علی بن ابیطالب علیه السلام، کتاب «110 داستان از زندگی  حضرت علی علیه السلام» را در شمارگان 1000 نسخه در 274 صفحه و به قیمت 9500 تومان در سال 94 منتشر کرده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و همچنین آثار حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی می‌توانند به فروشگاه انتشارات امام علی بن ابیطالب علیه السلام واقع در قم، ابتدای خیابان شهدا، کوچه 22، پلاک 22  و یا به سایت  www.imamalipub.ir مراجعه کنند. همچنین این افراد می‌توانند با شماره تلفن 37732478 تماس بگیرند./998/ن602/ش

ارسال نظرات