۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۹۰۹۴۷
اوقاف مصر:

کشته‌شدگان در راه دفاع از کلیسا اجر شهید دارند

وزیر اوقاف مصر با لزوم حمایت از کلیساها تاکید کرد هرکس که در راه دفاع از کلیسا کشته شود حکم شهید را دارد.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر با محکومیت حادثه انفجار تروریستی کلیسای طنطا و اسکندریه گفت: تروریسم هیچگاه نمی‌تواند در مسیر حیات و زندگی بشری مانع جدی به حساب آید زیرا فساد و تخریب را با اصلاح و سازندگی پاسخ خواهیم داد.

جمعه در پایان اختتامیه بیست و چهارمین مسابقه بین‌المللی قرآن کریم که از سوی وزارت اوقاف به مدت چهار روز برگزار شد خاطر نشان کرد: حمله به کلیساها همانند حمله به مساجد است و هیچ تفاوتی میان آن نیست.

وی افزود: حمایت و پاسداری از کلیساها واجب ملی است و هر کسی که در دفاع از کلیساها کشته شود شهید به حساب خواهد آمد.

وزیر اوقاف مصر با اشاره به مسابقات قرآنی و تاکید بر لزوم فهم آیات الهی اظهار داشت: هنگامی که در مورد بازنگری در گفتمان دینی سخن می‌گوییم بایستی به فهم جدیدی از دین در سایه مسائل مستحدثه دست پیدا کنیم.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: امسال مسابقه قرآن کریم دارای دو بخش جدید برای مبارزه با تحجّر فکری بود که این دو بخش تفسیر قرآن و فقه المقاصد است و شاهد بودیم که شرکت کنندگان به فهم مناسبی در این دو بخش دست یافتند.

جمعه در پایان تاکید کرد که در راستای قرائت و مطالعه آثار اسلامی و بازنگری در مساله فتوا نیازمند تشریک مساعی هستیم و همین مساله سبب شده تا دارالافتاء و الازهر ضوابط مشخص و جدیدی را برای مساله فتوا تعیین کند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات